Platiť za obsah nechceme. V prieskume sa pýtali užívateľov internetu medziiným aj na to, do akej miery by
boli ochotní platiť za obsah – konkrétne na webových stránkach
zameraných na spravodajstvo, zábavu a všeobecné informácie ako je
napríklad Wikipedia. Až 80% respondentov v 17 krajinách, kde bol
prieskum uskutočnený, chcú aj naďalej prístup k online obsahu zdarma:
tretina účastníkov prieskumu sa domnieva, že obsah na internete by mal
byť bez reklamy a bez poplatku. Väčšina (46%) chce prístup k obsahu bez
poplatkov, ale sú pripravení vyrovnať sa s reklamou. Obsah kombinovaný s reklamou. Najmä viac než 50%
Grékov, Belgičanov, Švédov a Američanov preferuje obsah zdarma
skombinovaný s reklamou. Podiel tých, ktorí by akceptovali poplatok je
vo všetkých krajinách na úrovni 13%: 8% by bolo ochotných zaplatiť za
obsah bez akejkoľvek reklamy, zatiaľ čo 5% by dokonca zaplatilo aj za
obsah s reklamou. Na druhej strane užívatelia z niektorých krajín
vnímajú koncept platenia za digitálny obsah pozitívnejšie: 23% Švédov,
takmer 20% Holanďanov a Britov a 17% Američanov by neprotestovalo, ak
by mali za prístup k informáciám na webe platiť poplatok. Surferi podľa užívateľských preferencií. Mierne
rozdiely sa objavujú aj v prípade, ak analyzujeme "surferov" na
internete podľa ich užívateľských preferencií: vo Švédsku sa dá mierne
zvýšená úroveň prijateľnosti plateného obsahu pozorovať medzi tými,
ktorí radi využívajú web na blogovanie a elektronické riadenie svojich
financií. Aj bloggeri v Spojenom kráľovstve vnímajú platený obsah
pozitívnejšie. Zase napríklad v USA sú náchylnejší tolerovať prístupové
poplatky tí užívatelia, ktorí využívajú internet na hry, sťahovanie hudby
a elektronické služby ako napríklad online nákup cestovných lístkov,
prípadne vstupeniek na koncerty. V Európe ako celku sú o čosi viac
ochotní platiť tí, ktorí využívajú internet na elektronické riadenie
svojich financií, erotický obsah a e-služby.
Tradičné internetové služby ako e-mail a hľadanie informácií sú aj naďalej najpopulárnejšie. Čo
sa týka súkromného využívania internetu, je zasielanie e-mailov na
prvom mieste rebríčka preferovaných aktivít pre zhruba polovicu
všetkých respondentov. Medzi Nemcami, Portugalcami, Britmi a Španielmi
je e-mailová komunikácia nadpriemerne populárna. Na druhom mieste je získavanie informácií. Z medzinárodného
hľadiska je na druhom mieste s podobnou úrovňou popularity získavanie
informácií prostredníctvom vyhľadávačov a iných referenčných zdrojov
informácií. Tesne za touto dvojicou nasleduje sledovanie spravodajstva
(na treťom mieste s 39%). Vyhľadávanie informácií na webe je vysoko
hodnotené aj v USA: až 59% respondentov uviedlo, že využívajú web
predovšetkým na tento účel, zatiaľ čo takmer rovnaké množstvo
komunikuje s priateľmi, či známymi. Naproti tomu ľudia v strednej
a východnej Európe radšej využívajú internet na sledovanie najnovších
správ (69%). E-mail je na druhom (48%) a hľadanie informácií na treťom
mieste (45%). Aplikácie Web 2.0. Aplikácie, pre ktoré je typické
označenie Web 2.0, napríklad Facebook, Twitter a LinkedIn, sú na
štvrtom mieste v tabuľke využívaných služieb, ak sa pozrieme spolu na
všetky krajiny, ktoré sú zahrnuté v prieskume. Každý štvrtý užívateľ je
členom nejakej podobnej online komunity. Turci, Briti, Gréci
a Američania žijú spoločenský život na webe v ešte väčšej miere, ako
iné národy. Opatrní voči sociálnym sieťam. Na druhej strane napríklad Nemci, Bulhari a Rumuni
prejavujú voči týmto sociálnym sieťam a komunitným portálom vysoký
stupeň opatrnosti: iba zhruba 7% respondentov v každej z týchto krajín
zaradilo aktivity na sociálnych sieťach medzi svoje najdôležitejšie
online činnosti. Vo všetkých krajinách – s výnimkou
Holandska – sú to skôr ženy, kto využíva online služby na kontaktovanie
iných ľudí. Zasielanie e-mailov je tiež viac ženskou záležitosťou
(ženy: 63%, muži: 47%). Na druhej strane čítanie správ a sledovanie
najnovších výsledkov športových podujatí sú aktivity, ktoré vo svojom
voľnom čase uprednostňujú skôr muži. Intenzita používania. Užívateľské
správanie sa však neodvíja len od pohlavia, ale aj od intenzity
používania: intenzívni užívatelia, t.j. ľudia, ktorí trávia na webe
viac než 3 hodiny denne, sú častejšie členmi sociálnych sietí, hrajú
viac hier a sťahujú si viac hudby, ako menej intenzívni užívatelia
(t.j. ľudia, ktorí využívajú internet menej ako jednu hodinu denne).
Zriedkavejší užívatelia vykazujú mierne preferencie ohľadom hľadania
informácií prostredníctvom vyhľadávačov a referenčných zdrojov. Z celkového
hľadiska užívatelia oceňujú internet a služby, ktoré ponúka. Iba
poniektorí sa obávajú, že môže mať negatívny vplyv na spoločnosť:
zhruba polovica respondentov verí, že má pozitívne sociálne dopady,
jedna tretina hodnotí vplyv internetu neutrálne a iba 13% sa obáva, že
môže mať negatívny dopad na ich krajinu a jej obyvateľov. O prieskume. Na
jeseň 2009 uskutočnila divízia GfK Custom Research prieskum na vzorke
16 800 respondentov starších ako 15 rokov v 17 krajinách medzinárodný
prieskum nazvaný "Využívanie internetu", ktorého
zadávateľom bol denník Wall Street Journal Europe a finančne ho
podporilo združenie GfK Association. Respondentom sme kládli otázku, či
majú súkromný prístup na internet, koľko času trávia online, na aký
účel používajú web, do akej miery by boli ochotní platiť za prístup
k internetovému obsahu a ako vnímajú vplyv internetu na spoločnosť. Wall Street Journal Europe (www.wsj.com). Denník
Wall Street Journal Europe so sídlom v Bruseli bol založený v roku
1983. Je súčasťou vedúcej globálnej skupiny venujúcej sa spravodajstvu,
ktorá zahŕňa denníky Wall Street Journal, Wall Street Journal Asia a
Wall Street Journal Online, najväčšiu platenú spravodajskú webovú
stránku na svete. Celkový denný náklad výtlačkov všetkých titulov
patriacich skupine presahuje 2.7 milióna. Medzi čitateľov denníka
patria vedúce ekonomické a politické osobnosti celého sveta. Wall
Street Journal Europe má najväčšiu globálnu sieť finančných
a ekonomických žurnalistov zahŕňajúcu zhruba 1 900 spolupracovníkov,
z ktorých 370 pracuje v Európe, na Strednom Východe a v Afrike. Pre podrobnejšie informácie: Huss-PR-Consult, Judith Huss,, tel. + 49 89 6494-5570, fax: + 49 89 6494-5572, , judith.huss@hussprconsult.de GfK Group. GfK
Group ponúka základné informácie, ktoré potrebujú spoločnosti
v priemysle, maloobchode, službách a médiách pre uskutočňovanie svojich
strategických trhových rozhodnutí. Spoločnosť poskytuje komplexný
rozsah informačných a poradenských služieb vo svojich troch obchodných
sektoroch: Custom Research, Retail and Technology a Media. Ako 4.
najväčšia spoločnosť venujúca sa prieskumu trhu na svete je prítomná vo
viac než 100 krajinách a zamestnáva vyše 10 000 pracovníkov. V roku
2008 tržby GfK Group dosiahli 1,2 miliardy EUR. Pre podrobnejšie
informácie navštívte našu webovú stránku: www.gfk.com. GfK Association. Združenie
GfK Association bolo založené v roku 1934 s cieľom propagácie prieskumu
trhu. Jeho členmi je zhruba 600 spoločností a jednotlivcov. Cieľom
združenia je vykonávanie základného prieskumu, propagovanie školení a
ďalšieho vzdelávania profesionálov pracujúcich v prieskume trhu
s cieľom sledovania štruktúry a vývojových trendov v spoločnosti,
ekonomických a politických javov, ktoré hrajú kľúčovú rolu v oblasti
súkromnej spotreby a skúmania ich dopadu na spotrebiteľov. Výsledky prieskumov sú k dispozícii členom združenia. Združenie GfK Association je akcionárom spoločnosti GfK SE. Pre podrobnejšie informácie navštívte web: www.gfk-verein.com
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu GfK: Nemecko v roku 2010 očakáva miery pokles kúpnej sily Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |