Na Vianoce minieme približne rovnakú sumu peňazí ako vlani

Publikovan: 15.12, 2009    Tma: TNS SK

Bratislava (15. decembra 2009) - Vianočné darčeky pre svojich blízkych plánujú tento rok obyvatelia Slovenska nakúpiť v priemere za 166,20 Eur, čo predstavuje približne rovnakú čiastku peňazí ako minulý rok.  Vyplýva to z výskumu zameraného na vianočné správanie sa slovenských spotrebiteľov, ktorý omnibusovou metódou face-to-face rozhovormi v novembri tohto roku uskutočnila agentúra TNS SK.

Najviac minú ľudia vo veku 30-39 rokov. Vzorka 1 009 respondentov je reprezentatívna pre populáciu Slovenska staršiu ako 15 rokov z hľadiska pohlavia, veku, vzdelania, veľkosti miesta bydliska a kraja.  Najviac peňazí v súvislosti s vianočnými darčekmi plánujú v porovnaní s celoslovenským priemerom minúť ľudia vo veku 30-39 rokov (198,80 Eur) a 50-59 rokov (190,47 Eur), ľudia s vyšším vzdelaním (s vysokoškolským vzdelaním - 240,65 Eur a so stredoškolským s maturitou – 188,95 Eur), obyvatelia obcí od 2 000 do 4 999 obyvateľov (184,09 Eur) a tiež obyvatelia Trnavského kraja (240,65 Eur). Zaujímavosťou je, že obyvatelia Bratislavského kraja, ktorí dlhodobo patrili medzi tých, čo na nákup vianočných darčekov míňajú najviac, minú tento rok „iba“ 155,23 Eur.

Najmenej minú mladí ľudia vo veku do 17 rokov (84,91 Eur) a ľudia starší ako 60 rokov (138,95 Eur), čo súvisí aj s príjmami ľudí týchto vekových kategórií, ďalej obyvatelia Prešovského kraja (145,23 Eur), respondenti so základným vzdelaním (115,51 Eur) a obyvatelia z veľkých miest - nad 100 000 obyvateľov (139,59 Eur).  Na nákup potravín a nápojov v súvislosti s Vianocami minú slovenské domácnosti tiež približne rovnakú sumu peňazí ako vlani. Potraviny nakúpia obyvatelia Slovenska priemerne za 138,58 Eur, nealkoholické nápoje za 20,59 Eur a alkohol za 22,06 Eur.

Vyššie výdavky na potraviny a nápoje budú mať opäť ľudia s vyšším vzdelaním, obyvatelia Bratislavského a Žilinského kraja a respondenti z obcí s počtom obyvateľom 2 000 – 4 999. Menšie výdavky plánujú ľudia so základným vzdelaním, respondenti starší ako 60 rokov a obyvatelia Prešovského, Trenčianskeho a Banskobystrického kraja.

Polovicu kupujúcich kríza neovplyvní. V súvislosti s celosvetovou finančnou krízou sme zisťovali aj to, či táto kríza bude mať vplyv na predvianočné nákupy obyvateľov Slovenska. Finančná kríza tento rok ovplyvní nákupy pred Vianocami u necelej polovice (47,2%) ľudí. Rovnaký podiel opýtaných ale tvrdí (47,5%), že kríza nebude mať vplyv na ich nákupy. 5,4% respondentov sa k danej otázke nevedelo vyjadriť.

Vianočné darčeky na splátky alebo na úver plánuje nakupovať podobne ako minulý rok iba 3,5% ľudí, v porovnaní s celoslovenským priemerom sú to hlavne ľudia vo veku 30-39 rokov, obyvatelia Žilinského kraja a ľudia z obcí s počtom obyvateľov 2 000 – 4999.


Zdroj: TNS SK

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

TNS SK

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.05 seknd