Bratislava (7. decembra 2009) - Spoločnosť ICZ Slovakia
a.s., prináša do prostredia
verejnej správy koncepčné riešenie poskytovania elektronických
služieb pod produktovým názvom iPoint. Názov konceptu
reprezentuje jeho základnú vlastnosť, ktorou je dostupnosť elektronických služieb pre každého občana. Nejde pritom
len o riešenie prístupné občanom, ktorí majú prístup k internetu
zabezpečený v domácnosti, resp. v práci, ale aj občanom, ktorí tieto
možnosti nemajú.
Prístupové body iPoint. Pre nich koncept počíta s vytvorením prístupových bodov
iPoint, ktoré umožňujú použitie elektronickej služby na určených pracoviskách
v správe mesta prostredníctvom infokiosku, resp. samoobslužného pracoviska
vybaveného výpočtovou technikou a s asistenčnou podporou pracovníka
mesta. Umiestnenie týchto kontaktných miest pritom musí rešpektovať najmä
požiadavku bezbariérového prístupu a vhodnej voľby lokality za účelom
sprístupniť služby mesta čo najširšej skupine obyvateľstva i jeho
znevýhodnených skupín.
Plnohodnotná alternatíva na riešenie životnej
situácie. Prostredníctvom portálu mesta, do ktorého je riešenie iPoint
implementované, môže občan nájsť plnohodnotnú alternatívu na riešenie životnej
situácie, ktorá vyžaduje komunikáciu s mestom. Elektronická komunikácia
v tomto prípade znamená významnú úsporu nielen času občana na vybavenie
svojich podaní a skrátenie doby ich vybavenia úradom, ale aj optimalizáciu
spracovania podaní na strane úradu, ktorá prináša mestu aj občanovi nemalé
finančné úspory. Toto riešenie podporuje proces interakcie občana s mestom
počas celého jej priebehu, teda nekončí len podaním elektronického formuláru. Systém je vyvinutý
ako modulárny. Jeho základný komponent tvorí portálová aplikácia iPointPortál,
reprezentujúca základné komunikačné rozhranie mesta s občanom. Modul ePodanie,
ktorý procesne riadi podania realizované
prostredníctvom portálu iPoint je druhým základným modulom tohto
systému. Riešenie umožňuje nielen sprostredkovanie elektronických formulárov
v prostredí internetu, ale aj ich správu prostredníctvom užívateľsky
prívetivého modulu iPointForms.
Systém je vyvinutý s veľkým dôrazom
na jeho integrovateľnosť nielen existujúcimi systémami aplikovanými na
jednotlivých úsekoch verejnej správy, ale aj s aplikáciami, ktorých
implementácia bude tvoriť nevyhnutnú súčasť implementácie, ako sú systémy DMS
(dokument manažment systémy), BPM (biznis proces manažment), ePodateľňa,
EVO (elektronické verejné obstarávanie), GIS (Geografický informačný systém)
a ďalšie. Integrácie sú podporené implementáciou integračnej platformy,
ktorá zabezpečuje riadenie komunikácie jednotlivých aplikácií celého IS mesta.
Komplexnosť interakcie medzi občanom
a úsekom verejnej správy je podporená architektúrou systému, ktorá je
tvorená na základe SOA (servisne
orientovaná architektúra). Technologické riešenie systému iPoint
je otvorené integrácii aj na ÚPVS (Ústredný portál verejnej správy) a zdieľanie a využitie
jeho funkcionalít v potrebnom rozsahu. Samotný systém je navrhnutý
a vyvinutý tak, aby rešpektoval požiadavky definované v strategických
materiáloch informatizácie verejnej správy a platných štandardov. Riešenie
systému pre sprostredkovanie elektronických služieb iPoint je
technologicky dizajnované tak, aby splnilo najvyššie očakávania na účelnosť,
trvanlivosť a stabilitu.
Zdroj:
ICZ Slovakia
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti:
Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.