Bratislava (11. decembra 2009) - Už niekoľko rokov realizuje agentúra TNS SK prieskum zameraný na
Vianoce. Z výsledkov prieskumu vyplýva, že priania Slovákov sa už dlhodobo
nemenia. Tak ako každý rok, aj tentokrát by si obyvatelia Slovenska
chceli nájsť pod vianočným stromčekom hlavne oblečenie, knihy a bežnú
kozmetiku, pričom oblečenie by chceli dostať dve pätiny (38,0%) ľudí a
knihám (24,1%) a bežnej kozmetike (23,9%) by sa potešil každý štvrtý
opýtaný.
Preferencie sú rôzne. Ako vianočný darček by obyvatelia Slovenska uvítali aj
parfumy, peniaze, luxusnú pleťovú a dekoratívnu kozmetiku, športové
oblečenie a obuv, ďalej klenoty a hodinky či obuv a koženú galantériu. Tento
rok bol prieskum realizovaný v novembri na reprezentatívnej vzorke 1
009 respondentov starších ako 15 rokov.
Ženy by si chceli pod vianočným stromčekom nájsť predovšetkým
oblečenie, parfumy, knihy, luxusnú pleťovú a dekoratívnu kozmetiku, ale
aj bežnú kozmetiku. Mužom tak isto ako ženám urobí radosť oblečenie.
Okrem oblečenia sa však potešia napríklad aj potrebám pre domácich
majstrov a športovému oblečeniu.
Mladí ľudia do 29 rokov uvítajú najmä CD a DVD, mobilné telefóny,
spotrebnú elektroniku, športové oblečenie a obuv. Záujem je ale aj oluxusnú
kozmetiku či dokonca peniaze. Ľudí v strednom veku potešia knihy a
bežná kozmetika, no a starší ľudia uvítajú hlavne vitamíny. Knihy, parfumy a luxusná pleťová kozmetika sú darčeky, ktoré urobia
radosť ľuďom s vyšším vzdelaním, respondenti s nižším vzdelaním by si
pod vianočný stromček želali predovšetkým CD, DVD, oblečenie a peniaze.
A aké darčeky naopak plánujeme pre našich blízkych tento rok
nakúpiť? Tak ako po minulé roky aj tento rok bude väčšina Slovákov
nakupovať oblečenie (56,5%) a bežnú kozmetiku (56,3%). Necelá polovica
kúpi knihy (45,2%) a viac ako tretina hračky (37,8%), pričom tieto
kupujú predovšetkým ľudia, ktorí majú deti. Štvrtina ľudí prekvapí
svojich blízkych parfumami (27,0%) a pätina CD a DVD (20,7%). Obľúbeným
darčekom, ktorým svojich blízkych obdaruje každý siedmy opýtaný
(14,7%), je aj luxusná pleťová a dekoratívna kozmetika. A rovnaký
podiel ľudí (14,7%) dá pod vianočný stromček peniaze.
Nákupy vianočných darčekov si viac ako polovica ľudí (52,6%)
necháva až na december. Ženy, ako už tradične vyplýva z prieskumov,
nakupujú vianočné darčeky o niečo skôr – už októbri. Naopak, medzi
mužmi je viac takých, ktorí si vianočné nákupy nechávajú radšej na
poslednú chvíľu, teda týždeň pred Vianocami.
Aj keď predvianočné obdobie považujeme za veľmi stresujúce a
finančne veľmi náročné, tak aj napriek tomu väčšina z nás stále vníma
Vianoce predovšetkým ako sviatky rodinné, tradičné a pokojné.
Zdroj:
TNS SK
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti:
Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.