Za prvý polrok 2009 výdavky na reklamu v USA poklesli, rástol hlavne internet

Publikovan: 02.12, 2009    Tma: TNS SK

New York (2. decembra 2009) - Podľa agentúry TNS Media Intelligence dosiahli reklamné výdavky v USA za prvý polrok 2009 úroveň 60,87 mld. USD, čo v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka predstavuje pokles o 14,3%. Oproti minulému roku boli reklamné výdavky za druhý kvartál 2009 o 13,9% nižšie. Medziročný nárast zaznamenala predovšetkým internetová reklama.

„Miera poklesu reklamných výdavkov sa v druhom kvartáli stabilizovala“, povedal Jon Swallen, TNS Media Intelligence. „Hoci nás tento výsledok nabáda k tomu, aby sme ho interpretovali ako pozitívny indikátor, ktorý sa nezhoršil, skutočnosťou ostáva, že trh je v kontinuálnom 14% poklese už niekoľko mesiacov. A to predstavuje stratu na obratoch niekoľko miliárd dolárov. Predbežné dáta za tretí kvartál naznačujú možné zlepšenie v niektorých médiách. Je to spôsobené hlavne krízovým obdobím, ktoré nastalo v druhej polovici minulého roka.“

Reklamné výdavky podľa médií

Nárast na internete. Za prvý polrok 2009 bol nárast reklamných výdavkov zaznamenaný iba na internete (6,5%) a v samostatne vkladaných prílohách - FSI (4,6%). Oba tieto mediatypy dosiahli tento nárast najmä vďaka rýchloobrátkovému tovaru a internetoví vydavatelia aj vďaka mobilným operátorom.

Postihnutý najmä print. Printové médiá patrili medzi tie, ktoré boli poklesom reklamných výdavkov postihnuté najviac, reklama v novinách poklesla o 24,2% a v časopisoch o 20,9%. Rádiám poklesli príjmy z reklamy o 24,6% kvôli značnej redukcii reklamných výdavkov v automobilovom priemysle, maloobchode a v lokálnych službách.

Televízne médiá zaznamenali v prvom polroku pokles, pričom terestriálne televízie o 5,5% a káblové o 3,6%. Oba televízie dosiahli v druhom kvartáli horšie výsledky ako v prvom. Výdavky v reklamných televíziách sa znížili o 27,1%.

Reklamné výdavky podľa zadávateľov

Top 10 zadávateľov reklamy minulo v prvej polovici 2009 celkovo 7 866,4 mil. USD, čo predstavuje pokles o 3,5% v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka. Top 100 zadávateľov reklamy, v rámci ktorých sú zahrnuté rôznorodé skupiny inzerentov, predstavuje približne polovicu celkových výdavkov, ktoré poklesli cca o 6,2%.

Verizon Communication vytlačil z prvej pozície Procter & Gamble. Telekomunikačný gigant minul na reklamu 1 188,4 mil. USD, oproti prvému polroku 2008 je to nárast o 3,1%. Jeho dvaja najväčší konkurenti sa tiež udržali v Top 10. AT&T sa stal tretím najväčším zadávateľom reklamy s celkovými výdavkami 976,8 mil. USD a nárastom o 6,3%. Spring Nextel dosiahol po minuloročnom prudkom znižovaní rozpočtu na reklamu nárast až o 55,3%, jeho reklamné výdavky boli na úrovni 631,1 mil. USD.

Reklamné výdavky spoločnosti Procter & Gamble poklesli o 20,0% a so svojimi 1 178,4 mil. USD sa tak zaradila na druhú pozíciu. Spoločnosť výrazne zredukovala v rámci svojho širokého portfólia značiek výdavky do televíznej reklamy približne o 30%, zatiaľ čo rozpočet na reklamu v časopisoch ostal nezmenený. Z takej istej skupiny zadávateľov ako je Procter & Gamble sa v Top 10 nachádza už iba Johnson & Johnson. Celkové reklamné výdavky tejto spoločnosti vzrástli o 18,0%, na 805,9 mil. USD. General Motors dosiahol zo skupiny Top 10 zadávateľov najväčší pokles a to až o 25,9%, čiže na 773,1 mil. USD. Z kategórie výrobcov áut je však na zozname jediný.

Nárast General Electric. Z mediálnych spoločností nachádzajúcich sa v Top 10 dosiahla nárast (a to o 5,1%) iba spoločnosť General Electric. Ostatné spoločnosti z tejto kategórie News Corp., Time Warner a Walt Disney zakončili toto polročné obdobie poklesom svojich reklamných výdavkov.

Reklamné výdavky podľa produktových kategórií

Top 10 najväčších kategórií minulo v prvej polovici roka celkovo 33 588,8 mil. USD, čo predstavuje pokles o 14,5% v porovnaní s prvým polrokom minulého roka. Celkový pokles bol spôsobený najmä redukciou výdavkov v kategórii automobily, ktoré sa prepadli až o 31,1% na 4 449,5 mil. USD. To bolo spôsobené predovšetkým tým, že v období krízy poklesol aj predaj nových áut. Výdavky predajcov áut poklesli za prvý polrok oveľa viac ako reklamné výdavky výrobcov áut.

Veľká konkurencia mobilných operátorov a poskytovateľov televíznych služieb spôsobila nárast reklamných výdavkov v kategórii telekomunikácie. V tejto kategórii vzrástli reklamné výdavky o 7,5% a dosiahli úroveň 4 276,4 mil. USD. Okrem kategórie telekomunikácie dosiahli v Top 10 nárast už iba reštaurácie, ktoré vzrástli o 0,6% na 2 886,4 mil. USD.

Reklama vo finančných službách poklesla o 24,3% na 3 752,1 mil. USD.
Zatiaľ čo spotrebné úvery vzrástli, kreditné karty a poskytovatelia pôžičiek výrazne obmedzili svoj marketingový program. Rýchloobrátkový tovar, ktorý už tradične predstavuje silný pilier v období reklamnej recesie, dosiahol lepší výsledok ako celkový reklamný trh, ale stále sa pohybuje v záporných číslach. Potraviny & cukrovinky klesli o 4,7% na 3 031,9 mil. USD a produkty osobnej starostlivosti poklesli o 9,7% na 2 662,5 mil. USD.



Zdroj: TNS

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 1
Hlasov: 1

Zl

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

TNS SK

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.33 seknd