Tatrabanka prichádza s technológiou spájajúcou reálny a virtuálny svet

Publikovan: 27.11, 2009    Tma: Tatrabanka

Bratislava (27. novembra 2009) - Tatra banka, ako prvá banka na Slovensku, prináša možnosť vyskúšať si technológiu budúcnosti tzv. Augmented reality (rozšírenú realitu). Používateľ si môže vyskúšať spojenie reálneho a virtuálneho sveta pomocou interaktívnej aplikácie na stránke www.baliksluzieb.sk. Stačí mu k tomu web kamera a ovládací symbol, ktorý si môže jednoducho vytlačiť. Banka týmto inovatívnym spôsobom komunikuje svoj nový balík služieb Tatra PersonalTB a jeho funkcionality.

Rozšírená realita je zmesou fyzicky reálneho sveta a virtuálnych prvkov. Je interaktívna a je možné ju ovládať pomocou fyzicky reálnych symbolov. Tatra banka sa ju ako prvá banka na Slovensku rozhodla využiť pre komunikáciu svojho nového balíka služieb, ktorý tým, že je súhrnom bankových služieb, je pre klientov možno ťažšie hmotne uchopiteľný.

Ako technológia rozšírenej reality funguje? Používateľ si na stránke www.baliksluzieb.sk stiahne a vystrihne ovládací symbol, ktorým sa následne
prostredníctvom web kamery spojí s rozpoznávacou technológiou zabudovanou vo flashovej aplikácii. Následne je používateľ inštruovaný spodnou lištou k ďalšej aktivite. Cieľom je postupne zozbierať jednotlivé malé 3D kocky predstavujúce osem benefitov nového balíka služieb Tatra PersonalTB a to tak, že v reálnom svete pohybuje symbolom a vo virtuálnom svete sa pohyb symbolu aplikuje na 3D kocku.

Stačí kamera a ovládací symbol. Technológia je optimalizovaná tak, že jediné, čo užívateľ potrebuje, je len web kamera a ovládací symbol, ktorý si môže stiahnuť a vytlačiť priamo zo spomínanej stránky. Banka však oslovuje aj užívateľov, ktorí nie sú až tak IT zruční a nemajú k dispozícii web kameru. Týmto užívateľom banka umožňuje zoznámiť sa s technológiou tým, že môžu web kameru vyhrať a následne si augmented reality vyskúšať. Na vytvorenie rozšírenej reality sa využívajú digitálne kamery alebo iné optické senzory, je však možné pracovať aj so zariadeniami na snímanie zvuku.

Perspektívnou platformou sú smartphony. Perspektívnou platformou pre rozšírenú realitu sú moderné smartphony, ktoré majú kombináciu potrebného hardvéru (predovšetkým GPS modul). Rozšírená realita ako taká nie je novinkou a svoje uplatnenie nachádza z veľkej časti v zábavnom priemysle, napríklad vo videohrách. Má však využitie aj vo vede. Používa sa napríklad v medicíne pri operáciách či diagnostike, v architektúre a stavebnom priemysle či v múzejníctve na vizualizáciu historických objektov a priestorov.

Komunikácia benefitov nového produktu. Tatra banka ju využila, pretože chce držať krok s modernými trendami a to nielen na bankovom trhu a v oblasti finančných služieb ale aj pri nových prístupoch v oblasti technologických riešení. Zasadila ju pritom do edukačného kontextu a využila na odkomunikovanie hlavných benefitov svojho nového produktu – balíka služieb Tatra PersonalTB. S návrhom využiť augmented reality pre komunikáciu nového produktu Tatra banky prišla reklamná agentúra VACULIK ADVERTISING, tento návrh bol následne zrealizovaný spoločnosťou PIXEL FEDERATION. Ako technológia reálne funguje si môžete vyskúšať na www.baliksluzieb.sk


Zdroj: Tatrabanka

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

Tatrabanka

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 1.15 seknd