Najviac nájomníkov majú nákupné centrá v Bratislave

Publikovan: 26.11, 2009    Tma: GfK

Bratislava (26. novembra 2009) - Najviac nájomníkov v nákupných centrách na počet obyvateľov je koncentrovaných v Bratislave, najmenej v Banskobystrickom kraji. Takmer polovicu nájomcov v centrách na Slovensku zastupujú predajcovia módy. Najmenšiu skupinu nájomníkov tvoria prevádzkovatelia zábavy. Potenciál rozvoja nákupných centier na Slovensku je najmä na strednom Slovensku. Vyplýva to z najnovšej štúdie spoločnosti GfK Slovakia GfK Nákupný mix nákupných centier 2009, ktorá poskytuje najkomplexnejší prehľad nájomníkov v centrách na Slovensku.

Nákupné centrá sa tešia vysokej návštevnosti. Na začiatku milénia vyrástli na Slovensku nové nákupné centrá, ktoré predstavujú úspešné maloobchodné prevádzky pre predajcov a obchodníkov. Väčšina z nich je situovaná v blízkosti komunikačných spojníc. Nákupné centrá sa tešia vysokej návštevnosti. Okrem nakupovania sú vyhľadávané aj kvôli spoločenským a oddychovým aktivitám a čoraz častejšie sa stávajú súčasťou trávenia voľného času pre jednotlivcov aj pre rodiny s deťmi. Zábavu a voľnočasový program poskytujú nákupné centrá v najväčšej miere v Bratislave a na západnom Slovensku.

Potenciál pre rast nájomcov v sfére zábavy je preto stále na strednom a východnom Slovensku. Prieskum monitoroval tridsať deväť nákupných centier a ich nájomcov podľa značky a druhu podnikania, ktoré boli vybudované v posledných rokoch na Slovensku. Z celkového počtu sledovaných centier možno za nákupno-zábavné centrá mestského typu považovať dvadsaťšesť z nich. Iba každé tretie centrum ponúka komplexne všetky kategórie prevádzok, to znamená okrem predaja odevov a obuvi aj stravovanie, tovar spotrebného charakteru, prevádzky v oblasti bývania a elektroniky, služby a zábavu. Na strednom a východnom Slovensku je preto priestor na zaplnenie konkrétnych sortimentov služieb a tovarov, keďže niektoré prevádzky nákupných centier ich nemajú vo svojom nákupnom mixe. Z analýzy konkrétnych nájomníkov v nákupných centrách vzhľadom na počet obyvateľov je potenciál pre rozvoj podnikania v tejto sfére najmä v Banskobystrickom kraji.

Komplexný prehľad nájomníkov. Spoločnosť GfK Slovakia prináša prvýkrát komplexný prehľad nájomníkov, ktorí majú svoje zastúpenie v nákupných centrách na Slovensku. "Poznať správny nájomný mix pomôže developerom a iným prevádzkovateľom optimalizovať štruktúru nájomníkov v terajších ako aj v plánovaných prevádzkach. Jednotliví obchodníci majú možnosť monitorovať svoju konkurenciu a hľadať príležitosti na trhu v jednotlivých regiónoch. Štúdia je strategickým podkladom pre plánovanie obchodných a rozvojových aktivít a prehľad saturácie konkrétnych značiek na trhu," hovorí Vladimír Janček, Head of Consumer Goods Department v spoločnosti GfK Slovakia.

O štúdii. Štúdia GfK Nákupný mix nákupných centier 2009 obsahuje aktuálny nákupný mix slovenských centier a prehľad ich takmer 3000 nájomcov. Tých pritom kategorizuje podľa sortimentu, centra a prevádzkovateľa a taktiež ponúka prehľad podielov nájomcov v závislosti od sortimentu. Štúdia tiež obsahuje štruktúru nájomného mixu podľa jednotlivých regiónov a zoznam nájomcov a ich prevádzkovateľov s kontaktnými údajmi.

Nakupne Centrum
Brožúrku o štúdii Nákupný mix nákupných centier 2009
si môžete stiahnuť tu.
Nakupne Centrum

Zdroj: GfK Slovakia

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Svisiace odkazy

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

GfK

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.05 seknd