Na vianočnom jedle Slováci šetriť nebudú, menej minú za darčeky

Publikovan: 23.11, 2009    Tma: Unilever Slovensko

Bratislava (23. novembra 2009) – Podľa internetového prieskumu* spoločnosti Unilever  až  53 percent Slovákov očakáva, že výdavky na tohtoročné Vianoce budú rovnaké ako v minulom roku. Na Slovensku je stále silná tradícia bohatého sviatočného stola, a tak až 80 percent opýtaných neplánuje  šetriť na jedle. V  čase krízy sú Slováci pripravení šetriť na darčekoch. 

Spôsoby šetrenia sú rôzne. Podľa prieskumu sa až 65 percent spotrebiteľov chystá šetriť na darčekoch, v priemere o 30 percent  viac oproti minulému roku. Tento rok plánuje až 37 percent respondentov minúť za darčeky v priemere do 100 eur a takmer 32 percent nakúpi darčeky za 100 až 200  eur, len 5 percent odpovedajúcich kúpi darčeky za viac ako 300 eur. Spôsoby šetrenia sú rôzne – budeme nakupovať spoločné darčeky  (32,5 percenta), menej darčekov (31,5 percenta) lacnejšie darčeky (29 percent) alebo si darčeky vyrobíme sami (7 percent).

Populárna je kozmetika a parfumy. Prvenstvo medzi najobľúbenejšími darčekmi patrí už niekoľko rokov  kozmetike a parfumom, ktoré svojim blízkym daruje až 43 percent Slovákov. Nasleduje oblečenie, doplnky do domácnosti, knihy a elektronika. „Ľudia sa chystajú tento rok dôkladnejšie zvažovať, čo na Vianoce kúpia. Chcú jednoducho nakupovať  kvalitnejšie a lepšie. Tento rok budeme svoje Vianoce viac plánovať a darčeky vyberať pozornejšie,“ hovorí Petr Hantych, regionálny manažér business analýz Unilever CEE a Rusko.

Potraviny si doprajeme. Naopak, tohtoročné šetrenie sa prakticky nedotkne potravín, na ktorých slovenskí spotrebitelia šetriť neplánujú. Zloženie sviatočného menu zostáva vo väčšine slovenských rodín už dlhé roky nezmenené  – na štedrovečernom stole nebude v 63 percentách domácností chýbať vyprážaný kapor s majonézovým šalátom a vianočné pečivo. Tradície prevažne  domáceho pečenia stále dodržiava takmer 85 percent gazdiniek a v priemere sa na našich vianočných stoloch objaví 5 druhov sviatočného pečiva.

Kontrola výdavkov. Z výskumu spoločnosti Unilever vyplynulo, že 47 percent respondentov si začalo svoje výdavky kontrolovať na základe informácií o kríze z médií, pričom stratu zamestnania člena rodiny resp. zníženie príjmu v rodine priamo pocítilo 34 percent respondentov. Internetový prieskum sa uskutočnil v novembri 2009 na vzorke 1695 respondentov.

 


Zdroj: Unilever Slovensko

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

Unilever Slovensko

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 2.55 seknd