EkoFond vybral najkreatívnejšiu vyučovaciu hodinu o zemnom plynePublikovan: 18.06, 2009 Tma: EkofondEkoFond, ktorý zriadil Slovenský plynárenský priemysel, a.s (SPP),
vyhlásil súťaž pre učiteľov a žiakov II. stupňa základných škôl ako
súčasť dlhodobého projektu EkoFond pre školy. Cieľom tohto projektu je
podporiť záujem žiakov a pedagógov základných škôl o vzdelávanie v
oblasti energetickej efektívnosti a ochrany životného prostredia. Racionálne získavanie energie. „Je nepochybné, že generácia mladých ľudí sa bude musieť zaoberať
riešením racionálneho získavania energie oveľa viac, ako tá naša. Práve
preto sme sa pri posudzovaní kreatívnej hodiny sústredili na spôsob,
akým učitelia dokážu pútavo vysvetliť svojim žiakom základy
hospodárneho a šetrného zaobchádzania s neobnoviteľnými zdrojmi
energie, ku ktorým patrí aj zemný plyn,“ uviedol pri vyhlasovaní
výsledkov súťaže Jean-Jacques Ciazynski, predseda správnej rady
EkoFondu. Jedným z kritérií pri posudzovaní kvality hodiny bolo aj
interdisciplinárne prepojenie vyučovacích predmetov prostredníctvom
zadanej témy. „Naším cieľom bolo podnietiť žiakov myslieť v
súvislostiach a proaktívne pristúpiť k riešeniu zadaných úloh,“
vysvetlila Eva Guliková, správkyňa EkoFondu. Kreatívne vyučovacie hodiny. Prostredníctvom súťaže EkoFondu sa učitelia sa mohli stať spolu so
svojimi žiakmi tvorcami a zároveň účastníkmi kreatívnej vyučovacej
hodiny ľubovoľného predmetu na tému „Zemný plyn a energie 3.
tisícročia“. Do súťaže sa prihlásilo 207 škôl, z ktorých 122
zrealizovalo celkovo 134 kreatívnych hodín, pričom každá škola mala
možnosť prihlásiť do súťaže dva projekty. V dvojkolovom hodnotení
posudzovali kvalitu jednotlivých hodín 4 komisie zložené z odborníkov z
oblasti energetiky, pedagogiky a ekológie. Do finále sa prebojovalo 15
základných škôl s najpútavejšími príspevkami. Ocenenie kreativity. „Ocenenie kreativity pani učiteľky Miriam Libovej je veľkou
motiváciou nielen pre jej kolegov, ale aj pre žiakov ďalších tried.
Navyše povedomie o tom, ako šetriť energie môže pomôcť šetriť
prostriedky aj našej škole,“ povedala po vyhlásení výsledkov Viera
Kubičková riaditeľka Základnej školy Hliník nad Hronom. "Prírodné vedy
sa postupne dostávajú na okraj záujmu mladých ľudí. Kreatívny prístup k
environmentálnym témam môže zvýšiť záujem o túto dôležitú oblasť
vzdelania,“ dodala Miriam Libová, autorka najvyššie ocenenej kreatívnej
hodiny. Peniaze aj na audity budov. Popri finančných prostriedkoch na nákup učebných pomôcok, EkoFond
ocenil školy na prvých troch miestach vo forme finančného príspevku na
zrealizovanie komplexného energetického auditu budovy školy. Školy,
budú mať na tomto základe možnosť požiadať o príspevok na realizáciu
opatrení zameraných na zlepšenie hospodárnosti budov v rámci ďalších
vyhlásených grantových programov EkoFondu. V prípade úspešného projektu
tak môžu získať prostriedky na zatepľovanie obvodového plášťa budov,
výmenu okien, či hydraulické vyregulovanie vykurovacej sústavy a
termostatizáciu a pod. Viac informácií o programoch fondu ako aj
výsledkoch súťaže nájdete na www.ekofond.sk. Neinvestičný fond EkoFond (www.ekofond.sk)
zriadila hlavná skupina SPP v roku 2007 za účelom napĺňania politiky
Európskej únie v oblasti energetickej efektívnosti. Podpora fondu je
určená pre všetky nepodnikateľské subjekty, pričom primárnou cieľovou
skupinou sú najmä subjekty financované z verejných zdrojov a subjekty
zaoberajúce sa verejnoprospešnými aktivitami, ako školy, nemocnice,
sociálne a humanitárne organizácie či občianske združenia. EkoFond je
zameraný na grantovú podporu projektov a vzdelávacích aktivít
zameraných na zlepšenie parametrov energetickej efektívnosti a
životného prostredia. Ďalšou oblasťou činnosti je spolupráca na
partnerských projektoch, ktoré sú v súlade s účelom EkoFondu, a vlastné
projekty, ako sú súťaže pre študentov a žiakov či štipendijné programy.
Zdroj: Ekofond
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu Ekofond: Žiaci a učitelia môžu súťažiť o najkreatívnejší vzdelávací projekt v doprave Hodnotenie lnkuHlasov: 1 Monosti |