Objem internetovej reklamy na Slovensku v treťom kvartáli 2009 mierne klesol

Publikovan: 12.11, 2009    Tma: AIMS

Bratislava (12. novembra 2009) – Objem internetovej reklamy v treťom kvartáli tohto roka dosiahol na serveroch členov Asociácie internetových médií (AIM) 5,08 mil. €. V medziročnom porovnaní ide o pokles objemu o 8,8 percenta, keď v treťom kvartáli 2008 objem reklamy dosiahol hodnotu 5,58 mil. €. Pri porovnaní prvých troch štvrťrokov 2008 a 2009 zaznamenáva internetová reklama nepatrný nárast o 1 percento

Nadpolovičný podiel s 51% si zachovala bannerová reklama (2,6 mil. €), na druhom mieste s 23% nasleduje riadková inzercia (1,2 mil. €) a na treťom vyhľadávanie s 16% (0,8 mil. €). V medziročnom porovnaní veľké nárasty zaznamenalii rich media (+252%) a lead generation (+139%), naopak prepad zaznamenáva bannerová reklama.

Štvrtinový podiel telekomunikáciam. V oblasti rozdelenia súčtu príjmov z bannerovej reklamy a rich médií podľa jednotlivých odvetví patrí štvrtinový podiel telekomunikáciam s 25,4%, druhá priečka patrí financiám s 18,3% a na treťom mieste je motorizmus s 13,3%. Štvrté miesto patrí potravinárskemu tovaru s 9,4% a na piatom mieste sú po prvýkrát s 8,7% iné rôzne služby, ktoré zahŕňajú napríklad politickú reklamu alebo reklamu na vzdelávanie.


Zdroj: Asociácia internetových médií

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

AIMS

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 4.30 seknd