Ľudia na Slovensku nesúhlasia s novelou zákona o liekoch

Publikovan: 04.11, 2009    Tma: GfK

Bratislava (4. novembra 2009) – Takmer 80% ľudí na Slovensku si myslí, že lekárne majú právo pacientom poskytovať výhody vernostného systému aj na doplatky za lieky na predpis. Vyplýva to z telefonického prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý sa realizoval v druhej polovici októbra na vzorke 1000 ľudí vo veku od 18 do 69 rokov.  Novela zákona o liekoch, ktorá má nadobudnúť účinnosť 1.12.2009, však takéto benefity zakazuje. 

Marketing iba na voľnopredajné lieky. Obmedzila tiež marketingové aktivity poskytovateľov lekárskej starostlivosti iba na voľnopredajné lieky a doplnkový sortiment. Vernostnú kartu lekárne využívajú momentálne dvaja z piatich ľudí na Slovensku. Najčastejšie využívaným vernostným systémom je karta siete Dr. Max.  Systém zliav a benefitov, ktoré takéto karty prinášajú, o niečo častejšie využívajú ženy, starší ľudia a dôchodcovia. Vernostné systémy sa pritom páčia viac ako 80-tim percentám dospelej populácie Slovenska.

Slováci s reštrikciami nesúhlasia. Z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia vyplýva, že takmer 80% Slovákov nesúhlasí so zákonom, ktorý zakazuje lekárňam poskytovať zľavy a benefity v súvislosti s výdajom liekov viazaných na recept. Necelých 70% dospelých Slovákov má pocit, že novela im ako konečnému spotrebiteľovi liekov skôr alebo určite uškodí. Ceny liekov, ako aj výšku doplatku za lieky na predpis najcitlivejšie vnímajú ženy, dôchodcovia a ľudia s nižším vzdelaním.

Je potrebná konkurencia. Asi tri pätiny Slovákov si myslí, že je potrebné podporovať konkurenciu medzi lekárňami. Prevažná väčšina ľudí má pocit, že ich majú vo svojom okolí dostatok. Z faktorov, ktoré sú pre ľudí najdôležitejšie pri posudzovaní lekární, je najkľúčovejší prístup lekárnikov spolu so službami lekárne. Na druhom mieste skončila dostupnosť liekov. Ceny liekov zastávajú v rebríčku tretie miesto a sú najdôležitejšie pre pätinu cieľovej skupiny.

Trendom je dôraz na prevenciu. Celosvetovým trendom vo svete zdravotníctva je dôraz na prevenciu a do nej sa v západnom svete aktívne zapájajú aj lekárne. Lekárne, ktoré sa snažia budovať lojalitu zákazníkov cez vlastné vernostné programy a služby, majú veľký priestor posunúť systém benefitov práve do tejto kvalitatívnej roviny. Priestor pre získanie si verných zákazníkov je  napríklad vo forme odborného poradenstva pre matky s deťmi, fajčiarov a iné cieľové skupiny, alebo prostredníctvom rôznych preventívnych programov pre občanov, ktorí si v lekárni môžu dať zmerať krvný tlak, či cholesterol, prípadne získať zľavu na rôznu liečebnú kozmetiku, alebo voľnopredajný sortiment liekov.

O prieskume. Telefonický prieskum realizovala spoločnosť GfK Slovakia pre združenie Za lepšie lekárne v druhej polovici októbra na vzorke 1000 ľudí vo veku 18 až 69 rokov. Prieskum je reprezentatívny vzhľadom na celú populáciu Slovenska.


Zdroj: GfK Slovakia

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Svisiace odkazy

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

GfK

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.20 seknd