Bratislava (4. novembra 2009) – Takmer 80% ľudí na
Slovensku si myslí, že lekárne majú právo pacientom poskytovať výhody
vernostného systému aj na doplatky za lieky na predpis. Vyplýva to
z telefonického prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý sa realizoval
v druhej polovici októbra na vzorke 1000 ľudí vo veku od 18 do 69 rokov. Novela
zákona o liekoch, ktorá má nadobudnúť účinnosť 1.12.2009, však takéto
benefity zakazuje.
Marketing iba na voľnopredajné lieky. Obmedzila tiež marketingové aktivity poskytovateľov
lekárskej starostlivosti iba na voľnopredajné lieky a doplnkový
sortiment. Vernostnú kartu lekárne
využívajú momentálne dvaja z piatich ľudí na Slovensku. Najčastejšie
využívaným vernostným systémom je karta siete Dr. Max. Systém
zliav a benefitov, ktoré takéto karty prinášajú, o niečo častejšie
využívajú ženy, starší ľudia a dôchodcovia. Vernostné systémy sa pritom
páčia viac ako 80-tim percentám dospelej populácie Slovenska. Slováci s reštrikciami nesúhlasia. Z prieskumu
spoločnosti GfK Slovakia vyplýva, že takmer 80% Slovákov nesúhlasí so
zákonom, ktorý zakazuje lekárňam poskytovať zľavy a benefity
v súvislosti s výdajom liekov viazaných na recept. Necelých 70%
dospelých Slovákov má pocit, že novela im ako konečnému spotrebiteľovi
liekov skôr alebo určite uškodí. Ceny liekov, ako aj výšku doplatku za lieky na predpis najcitlivejšie vnímajú ženy, dôchodcovia a ľudia s nižším vzdelaním. Je potrebná konkurencia. Asi
tri pätiny Slovákov si myslí, že je potrebné podporovať konkurenciu
medzi lekárňami. Prevažná väčšina ľudí má pocit, že ich majú vo svojom
okolí dostatok. Z faktorov, ktoré sú pre ľudí najdôležitejšie
pri posudzovaní lekární, je najkľúčovejší prístup lekárnikov spolu so
službami lekárne. Na druhom mieste skončila dostupnosť liekov. Ceny
liekov zastávajú v rebríčku tretie miesto a sú najdôležitejšie pre
pätinu cieľovej skupiny. Trendom je dôraz na prevenciu. Celosvetovým trendom
vo svete zdravotníctva je dôraz na prevenciu a do nej sa v západnom
svete aktívne zapájajú aj lekárne. Lekárne, ktoré sa snažia budovať
lojalitu zákazníkov cez vlastné vernostné programy a služby, majú veľký
priestor posunúť systém benefitov práve do tejto kvalitatívnej roviny.
Priestor pre získanie si verných zákazníkov je napríklad
vo forme odborného poradenstva pre matky s deťmi, fajčiarov a iné
cieľové skupiny, alebo prostredníctvom rôznych preventívnych programov
pre občanov, ktorí si v lekárni môžu dať zmerať krvný tlak, či
cholesterol, prípadne získať zľavu na rôznu liečebnú kozmetiku, alebo
voľnopredajný sortiment liekov. O prieskume. Telefonický
prieskum realizovala spoločnosť GfK Slovakia pre združenie Za lepšie
lekárne v druhej polovici októbra na vzorke 1000 ľudí vo veku 18 až 69
rokov. Prieskum je reprezentatívny vzhľadom na celú populáciu Slovenska.
Zdroj: GfK Slovakia
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu GfK: Nemecko v roku 2010 očakáva miery pokles kúpnej sily Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |