Bratislava (25. augusta 2009) - Značka Hyundai budúci mesiac predstaví na autosalóne vo Frankfurte
nad Mohanom úplne novú generáciu kompaktného automobilu SUV, čím ďalej
posilní svoju pozíciu jedného z vedúcich výrobcov automobilov tohto
druhu na európskom trhu. Nový modelový rad ix35, ktorý bude mať svetovú
výstavnú premiéru 15. septembra 2009, v segmente C nahradí doterajší
veľmi úspešný modelový rad Tucson.
Spolu s modelom ix35 bude predstavený aj výrazne prepracovaný model Santa Fe,
ktorý bude profitovať z množstva konštrukčných a štylistických zmien,
prispievajúcich k ďalšiemu zlepšeniu jazdných vlastností a zvyšujúcich
jeho konkurencieschopnosť v segmente automobilov SUV strednej veľkosti.
Obidve novinky sa objavia v showroomoch v priebehu nasledujúcich
šiestich mesiacov, čím prispejú k oživeniu ponuky značky Hyundai v
segmente SUV. V tomto desaťročí sa značka Hyundai prepracovala medzi
päť vedúcich značiek z hľadiska predaja automobilov SUV v Európe.
Atraktívny modelový program a vysoká miera lojality zákazníkov
spôsobili zvýšenie podielu značky v segmente SUV v Európe z 5,6 % v
roku 2000 na vyše 18 % v roku 2002.
Odvtedy značka Hyundai konzistentne demonštruje svoju silu v segmente
SUV, osobitne v populárnom – a expandujúcom – segmente kompaktných
automobilov (tzv. segment C). Model Tucson bol od roku 2004 v prvej
desiatke automobilov SUV v tomto segmente s celoeurópskym predajom
63.000 kusov, pričom v najúspešnejšom roku tento dosiahol vo svojom
segmente trhový podiel vyše 20 %. Väčší brat – model Santa Fe –
dosiahol trhový podiel vo svojom segmente 16 % s predajom 62.000 kusov
a takisto sa od roku 2004 drží v top ten rebríčka predaja vo svojom
segmente.
„Automobily SUV sú mnoho rokov základným kameňom nášho úspechu a
pomohli zvýšiť dôveru značky Hyundai v Európe,“ povedal Allan
Rushforth, viceprezident Hyundai Motor Europe. „Predovšetkým modelom
Tucson sme demonštrovali naše schopnosti vyrábať automobily SUV ktoré
nielen spĺňajú požiadavky zákazníkov ale súčasne pomáhajú formovať
samotný segment trhu.“
Allan Rushforth dodáva: „Nadväzujúc na tieto silné základy reagujeme na
výrazne rastúci dopyt po kompaktných automobiloch SUV uvedením nového
modelu ix35 – účinného modelu pre európsky trh so skutočne atraktívnym
dizajnom. Spolu s modelom ix55 a prepracovaným modelom Santa Fe
reprezentuje generáciu automobilov SUV s celkom novým vzhľadom a ďalej
podporí výrazný rast trhového podielu, ktorý sme dosiali v tomto roku.“
Nový model ix35 predstavuje výrazný krok vpred pre značku Hyundai v
Európe. Je to prvý automobil SUV navrhnutý a skonštruovaný priamo v
dizajnovom a vývojovom centre značky Hyundai v Nemecku. Stelesňuje nový
dizajnový štýl značky Hyundai – ‘fluidic sculpture’ – a preberá veľa zo
sebavedomého dizajnu štúdie ix-onic, predstavenej na jar tohto roku na
autosalóne v Ženeve.
Modernizácia modelu Santa Fe zahŕňa zmeny pohonného ústrojenstva,
podvozka a riadenia. Nadväzujúc na nový naftový motor s interným
označením ‘R’, tieto modifikácie vytvárajú vyvážený komfortný model,
rovnako dobre vhodný pre jazdu po ceste ako aj v teréne. Podrobnejšie informácie o modeloch Hyundai ix35 a Santa Fe budú oznámené neskôr, tesne pred frankfurtským autosalónom.
Nový dizajnový štýl značky Hyundai bude po prvý raz uplatnený pri
novom modelovom rade s interným označením LM, nahrádzajúcom rad Tucson,
ktorý bude mať svetovú výstavnú premiéru na autosalóne IAA 2009 vo
Frankfurte nad Mohanom budúci mesiac. Automobil SUV si zachováva
decentný európsky vzhľad, vytvorený v európskom dizajnovom centre
značky Hyundai v Rüsselsheime, ktoré vedie hlavný dizajnér Tomas
Buerkle. Nový model bude mať rozličné označenie podľa jednotlivých
regiónov. V Európe bude mať označenie ix35, rovnako ako na ostatných
svetových trhoch s výnimkou Severnej Ameriky, kde sa zachová označenie
Tucson.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Spoločnosť Hyundai Motor Co., založená v roku 1967 sa rozrástla na
Hyundai-Kia Automotive Group, ktorá je od roku 2007 piatym najväčším
automobilovým výrobcom na svete. Má vyše 25 dcérskych spoločností a
filiálok. Celosvetovo Hyundai Motor zamestnáva vyše 75.000 osôb. V roku
2008 spoločnosť celosvetovo predala približne 2,8 milióna automobilov,
dosiahla nekonsolidované tržby 25,6 miliardy US$ (pri použití
priemerného výmenného kurzu 1257,5 wona za 1 americký dolár).
Automobily Hyundai sa predávajú v 193 štátoch sveta v približne 6.000
autorizovaných predajniach. Ďalšie informácie o Hyundai Motor Co. a jej
produktoch sú k dispozícii na internetovej stránke www.hyundai.com.
Zdroj: Hyundai Motor Czech, o.z. Slovakia
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti:
Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.