Nový Discovery 4 - štvrtá generácia presláveného modelu Land Rover

Publikovan: 23.09, 2009    Tma: Land Rover

Bratislava (23. septembra 2009) - Nová, v poradí štvrtá generácia všestranného sedemmiestneho modelu má nové meno – Discovery 4 – ktoré symbolizuje nový dizajn, nový interiér a výkonný naftový motor TDV6 so zníženou spotrebou. Zlepšením jazdnej dynamiky na ceste i v teréne sa vlastnosti modelu Discovery, ktorý patrí v tejto oblasti k lídrom vo svojom segmente, ešte umocnili. Okrem toho Land Rover do univerzálneho terénneho automobilu integroval množstvo nových technológií a funkcií, uľahčujúcich ovládanie a využívanie.

„Predchádzajúci model Discovery 3 získal vyše 100 medzinárodných ocenení. Napriek tomu sa nám podarilo takmer každý aspekt konštrukcie a techniky vozidla vylepšiť. Niekedy boli tieto vylepšenia malé, niekedy veľké, no za novým dizajnom sa skrývajú mnohé technické zmeny, ktoré vytvárajú nový Discovery 4“, vysvetľuje Phil Popham, generálny riaditeľ značky Land Rover.

Najdôležitejšou novinkou je výkonnejší a veľmi účinný naftový motor LR-TDV6 3.0 twin-turbo, vďaka ktorému sa dosiahlo zníženie spotreby paliva aj emisií o 9 % (v kombinovanom testovacom cykle EÚ). Súčasne sa v porovnaní s predchádzajúcim motorom s objemom 2,7 litra zvýšil výkon o 29 %. Krútiaci moment, ktorý dosahuje maximum 600 Nm, je vyšší dokonca až o 36 %. Táto hodnota krútiaceho momentu je najvyššia zo všetkých osobných automobilov so šesťvalcovým motorom na svete.

Výkon, ako aj krútiaci moment sú k dispozícii v celom rozsahu otáčok motora, čím sa zabezpečuje vynikajúca spontánnosť motora a zvyšuje komfort pohonu. Výsledkom je akcelerácia z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy, čo predstavuje zlepšenie o 24 % oproti motoru s objemom 2,7 litra.

Inžinieri značky Land Rover zlepšili jazdné vlastnosti a cestovný komfort súčasne s priam legendárnymi schopnosťami jazdy v teréne. Rozsiahle zmeny zahŕňajú nové komponenty zavesenia kolies, prepracované riadenie, väčšie brzdy, vylepšený trakčný systém a modifikované funkcie systému Terrain-ResponseTM, umožňujúceho optimalizovať jazdné vlastnosti vozidla pre rozličné podmienky na ceste a v teréne.

Charakteristický vonkajší dizajn vozidla osviežili štylistické retuše. Najnápadnejšie sú na prednej časti karosérie, ktorá sa teraz vyznačuje jednoduchšími hladkými plochami a nárazníkom s aerodynamickejším tvarom. Moderný charakter umocňujú nové predné reflektory s obrysovými svetlami zo svietiacich diód LED. Reflektory sú vybavené funkciou automatického tlmenia, ktorá samočinne prepína tlmené a diaľkové svetlá.V úplne novom interiéri upúta predovšetkým prepracovaný dizajn prístrojového panelu a stredovej konzoly, ako aj nové sedadlá a paleta nových prvkov, uľahčujúcich a spríjemňujúcich používanie vozidla.

landrover_Discovery4_Off_Road.jpg

„Nový interiér nielenže vyzerá oveľa hodnotnejšie, ale súčasne poskytuje aj lepšiu funkčnosť. Nová stredová konzola je natočená smerom k vodičovi, radiaca páka prevodovky a ovládacie prvky sa dajú ľahšie dosiahnuť a vďaka novému vnútornému osvetleniu z LED sa kabína posádky dá po zotmení príjemnejšie a jednoduchšie využívať. Interiér je teraz výrazne atraktívnejší – s hladkými povrchovými plochami, mäkšími materiálmi a starostlivo vypracovanými detailmi, ako napríklad zvýraznené prešívanie koženého čalúnenia“, hovorí Gerry McGovern, šéfdizajnér značky Land Rover.

Nové funkcie. K novým funkciám modelu Discovery patrí terminál na pripojenie mobilných audioprehrávačov, tuner digitálneho rozhlasového vysielania DAB, nový informačný systém s piatimi televíznymi kamerami na parkovanie a pre jazdu s prívesom, ako aj nový systém na odomykanie vozidla bez kľúča a tlačidlo na štartovanie motora.

„Zmenami a aktualizáciou sa nový Discovery 4 v mnohých aspektoch líši od svojho predchodcu – súčasne sa však zvýraznila flexibilita a všestrannosť, ktorou je model Discovery preslávený. Vozidlo môže vo svojej priestrannej kabíne prepravovať ťažký náklad, dokáže zdolávať hory, prekonávať kontinenty, ťahať príves do hmotnosti 3,5 tony a pohodlne prepravovať sedem rodinných príslušníkov, alebo priateľov. Nepoznám nijaké iné vozidlo, ktoré by bolo také všestranné“, hovorí Phil Popham.

e_TERRAIN TECHNOLOGIES znižujú spotrebu paliva a emisie CO2. Nový Discovery 4  je vybavený mnohými technickými prvkami znižujúcimi spotrebu paliva a emisie CO2. Ťažisko spočíva na novom motore LR-TDV6 3.0 so stupňovitým prepĺňaním dvoma turbokompresormi, ktorý bol konštruovaný s cieľom dosiahnuť najlepšiu spotrebu paliva v triede a veľký krútiaci moment pri nízkych otáčkach.

Systém paralelného stupňovitého prepĺňania umožňuje väčšinu času využívať na prepĺňanie primárny väčší turbokompresor. Menší sekundárny turbokompresor zostáva nečinný, keď sa nevyžaduje vysoký výkon motora, čím za znižujú straty vznikajúce v sústave prepĺňania a tým aj spotreba paliva. K úspore paliva výrazne prispieva aj vysoko účinný systém priameho vstrekovania paliva common-rail tretej generácie s piezoelektrickými vstrekovačmi.

Nový motor bol optimalizovaný pre dosahovanie veľkého krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach, čo umožňuje aktiváciu premosťovacej spojky hydrodynamického meniča krútiaceho momentu šesťstupňovej automatickej prevodovky pri nižšej rýchlosti. Väčší krútiaci moment motora pri nízkych otáčkach umožňuje aj dlhšie celkové sprevodovanie, prispievajúce k ekonomickej jazde.

Discovery 4 má aj ďalšie technické prvky a riešenia, prispievajúce k zníženiu spotreby paliva. Pri stojacom vozidle sú voľnobežné otáčky motora V6 znížené zo 750 na 710 za minútu bez ovplyvnenia kultúry chodu motora. Inteligentný systém manažmentu energie IPSM (Intelligent Power System Management) zabezpečuje regeneratívne dobíjanie akumulátorovej batérie vtedy, keď je to najekonomickejšie, napríklad keď vozidlo ide ustálenou rýchlosťou a nie pri akcelerácii, kedy sa intenzívne využíva energia motora.

Aerodynamické modifikácie na prednej časti karosérie, vrátane prepracovaného predného spojlera a nových deflektorov pred prednými kolesami pomáhajú znižovať odpor vzduchu úpravou prúdenia vzduchu pod vozidlom. Nový kompresor klimatizácie je poháňaný cez elektromagnetickú spojku, ktorá ho odpojí v prípade, keď je klimatizácia vypnutá, čím za znižujú zbytočné straty. Aj toto opatrenie prispieva k zníženiu spotreby paliva a emisie CO2.

e_TERRAIN TECHNOLOGIES v skratke:

- Motor LR-TDV6 3.0
- Optimalizovaná kalibrácia motora
- Znížené voľnobežné otáčky motora
- Redukované prešmykovanie hydrodynamického meniča prevodovky
- Inteligentný systém manažmentu energie IPSM
- Kompresor klimatizácie so spojkou
- Zlepšená aerodynamika vozidla

Nový motor LR-TDV6 3.0: vyšší výkon, menej emisií „S mohutným krútiacim momentom pri nízkych otáčkach je nový naftový motor LR-TDV6 3.0 ideálny pre Discovery 4 na jazdu v teréne. A na ceste tento motor poskytuje vynikajúcu kultúru chodu pri výrazne lepšej spotrebe paliva a nižšej emisii CO2“, povedal Murray Dietsch, riaditeľ modelového programu Land Rover.
Jadrom vylepšení nového Discovery 4 je nový, výnimočný a vysoko účinný naftový motor. Turbodiesel LR-TDV6 3.0 vychádza z aktuálneho motora LR-TDV6 s objemom 2,7 litra, ktorý bol ďalej vyvíjaný s cieľom dosiahnuť väčší výkon, menšie emisie a priaznivejšiu spotrebu paliva.

Doterajší motor LR-TDV6 2.7 patril k najlepším naftovým motorom na svete, no nový motor LR-TDV6 3.0 twin-turbo ho výrazne prekonáva. Výkon sa zvýšil o 29% na 180 kW (245 k) a krútiaci moment vzrástol o 36% na 600 Nm. Maximálny krútiaci moment, dosahnutý pri nízkych otáčkach iba 2.000 za minútu, zabezpečuje jedinečne spontánnu reakciu motora a ďalej zvyšuje výkonnosť Discovery 4 ako na ceste, tak aj v teréne.
S nárastom krútiaceho momentu z voľnobežných otáčok na 500 Nm za iba 500 milisekúnd nový naftový motor s objemom 3,0 litra výrazne prekonáva všetkých svojich konkurentov. Z perspektívy vodiča to znamená prakticky okamžitý prístup k 83 % maximálneho krútiaceho  momentu.

Napriek zvýšenému výkonu sa podarilo výrazne znížiť emisie. Nový motor LR TDV6 3.0 už dnes spĺňa emisnú normu Euro 5, ktorá vstúpi do platnosti v roku 2011 a s hodnotou emisie CO2 246 g/km leží 9 % pod aktuálnym motorom TDV6 2.7 v kombinácii s automatickou prevodovkou. Spotreba paliva sa zlepšila takisto o 9 % a teraz dosahuje 9,3 l/100 km v kombinovanom cykle.

Dva turbokompresory – mimoriadna účinnosť, vynikajúca spontánnosť. Hlavnou charakteristikou nového motora LR TDV6 3.0 je unikátny systém stupňovitého prepĺňania dvoma paralelne zapojenými turbokompresormi  – použitého po prvý raz na svete pri vidlicovom motore. Takáto konštrukcia zabezpečuje najlepšiu hodnotu krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach vo svojej triede, bezprostrednú reakciu na pedál akcelerátora a súčasne veľký výkon pri vysokých.

Nový šesťvalec s objemom 3,0 litra bol vyvinutý v spolupráci so sesterskou značkou Jaguar, pričom jeho najdôležitejšie vlastnosti boli od začiatku koncipované tak, aby vyhovovali požiadavkám obidvoch značiek. Vysoká hodnota krútiaceho momentu a rýchla reakcia pri nízkych otáčkach ideálne vyhovujú pre použitie v modeloch Jaguar aj Land Rover. Verzia pre značku Jaguar - AJ-V6D Gen III S, bola nedávno zavedená v športovej limuzíne XF modelového roka 2010.

Motor LR-TDV6 má hlbšiu olejovú vaňu ako motor Jaguar, aby nebola ovplyvnená účinnosť mazacej sústavy pri jazde v teréne. Aj systém mazania turbokompresorov bol modifikovaný tak, aby pri extrémnom náklone vozidla v teréne nedochádzalo k hromadeniu oleja v turbokompresoroch. Pri verzii Land Rover sú pohony klinovými remeňmi, alternátor, kompresor klimatizácie, čerpadlo posilňovača riadenia a spúšťač motora vodotesné. Motor pre Discovery 4 je okrem toho špeciálne prispôsobený na vysoké namáhanie, zvlášť pri ťahaní prívesu a jazde v teréne. Motor LR-TDV6 3.0 dopĺňa osvedčený turbodiesel LR-TDV6 2.7 ktorý je v Discovery naďalej k dispozícii v kombinácii s automatickou, alebo manuálnou šesťstupňovou prevodovkou.

Nová prevodovka s rýchlejšou reakciou. Motor LR-TDV6 3.0 je koncipovaný pre prepracovanú a zvlášť mäkko radiacu 6-stupňovú automatickú prevodovku ZF 6HP28. Jednotlivé funkcie prevodovky boli optimalizované inžiniermi značky Land Rover – s výrazne rýchlejším a mäkším preraďovaním jednotlivých stupňov prevodovka patrí k najlepším vo svojej triede. Pre výrazné zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu nového motora v oblasti nízkych otáčok môže premosťovacia spojka hydrodynamického meniča krútiaceho momentu pri každom prevodovom stupni spínať oveľa skôr. Tým sa znižuje prešmykovanie meniča, čo prispieva k zlepšeniu spotreby paliva a k redukcii emisií CO2.

Motor LR-TDV6 3.0 – v krátkosti

- Výkon 180 kW (245 k) a krútiaci moment 600 Nm
- O 29 % vyšší výkon a o 36 % vyšší krútiaci moment oproti motoru s objemom 2,7 litra
- Nárast krútiaceho momentu z voľnobežných otáčok na 500 Nm za 500 ms
- Spĺňa budúcu emisnú normu Euro 5 (pri vybavení filtrom sadzí DPF) bez dodatočnej úpravy výfukových plynov ako katalyzátor NOx
- Zlepšenie spotreby paliva o 9 % v porovnaní s motorom R-TDV6 2.7 s hodnotou 9,3 l/100 km* v kombinovanom testovacom cykle EÚ
- Jedinečný, paralelne-stupňovitý systém prepĺňania dvoma turbokompresormi rozličnej veľkosti
- Minimalizované trecie straty a palivové čerpadlo s nízkou spotrebou energie
- Systém priameho vstrekovania paliva common-rail tretej generácie
- Nízka hlučnosť
- Servisný interval predĺžený na 25.600 km (16.000 míľ)

 
Zlepšená dynamika. K zlepšeniu dynamiky nového Discovery 4 prispeli prepracované závesy kolies, vylepšené riadenie, väčšie brzdy a vylepšená verzia mnohokrát oceneného systému Terrain ResponseTM, patentovaného značkou Land Rover a asistenčného systému na kontrolovaný zjazd zo svahu.

Na vrchole zoznamu zmien sú nové ramená náprav, ktoré sú konštruované tak, že sa znížila vzdialenosť medzi osou náklonu a ťažiskom vozidla (redukcia o 42 mm vpredu a 62 mm vzadu). Tým sa výrazne znížilo prirodzené nakláňanie karosérie vozidla pri jazde v zákrute. Nakláňanie vozidla ďalej účinnejšie kompenzuje tuhší skrutný stabilizátor väčšieho prierezu. 

Nové silentbloky závesov kolies a nové tlmiče pruženia vpredu a vzadu prispievajú k ďalšiemu zlepšeniu komfortu jazdy. Ozubený hrebeň prevodovky riadenia s premenlivým prevodovým pomerom bol modifikovaný tak, že pri vysokej rýchlosti dochádza k menšej výchylke zo stredovej polohy pri vysokých rýchlostiach a pri veľkých uhloch natočenia kolies je citlivosť riadenia mierne zvýšená. Tým sa zintenzívňuje spätná väzba pri manévroch vo vysokej rýchlosti a zvyšuje presnosť ovládania pri nízkej rýchlosti a pri jazde v teréne.
K zlepšeniu ovládateľnosti prispieva aj nový predný nárazník, ktorého lišty spojlera znižujú aerodynamické nadľahčovanie prednej nápravy pri vysokej rýchlosti až o 50 %.

Zvýšená účinnosť bŕzd. Kvôli vyššiemu výkonu motora a bola v Discovery 4 zavedená nová brzdová sústava s väčšími kotúčovými brzdami.Táto nová brzdová sústava bola inšpirovaná systémom so štvorpiestovými brzdami BremboTM modelu Range Rover Sport. Na prednej náprave sa používajú ventilované brzdové kotúče priemeru 360 mm s novými dvojpiestovými plávajúcimi strmeňmi, odliatymi z ocele. Tým sa zmenšujú rozmery predných bŕzd pri zachovaní vysokého brzdného účinku, čo umožňuje optimálne dávkovať brzdnú silu.

Na zadnej náprave sa používajú jednopiestové plávajúce strmene, vyrobené kvôli zníženiu hmotnosti z hliníka, v kombinácii s ventilovanými kotúčmi priemeru 350 mm. Brzdovú sústavu dopĺňa funkcia brzdových svetiel signalizujúcich núdzové brzdenie. Pri brzdení plnou intenzitou brzdové svetlá vozidla blikajú, aby sa v kritickej situácii znížilo riziko nárazu iného vozidla zozadu.

Lepšia ovládateľnosť pri jazde v zákrute. Modifikovaný systém na kompenzáciu nedotáčavosti automaticky spomalí vozidlo v momentoch, keď príliš rýchlo vojde do zákruty. Vďaka tomu má vodič lepšiu kontrolu nad vozidlom. Elektronický systém zohľadňuje pohyby volantu. V extrémnych prípadoch dôjde k automatickému pribrzdeniu vozidla na zníženie rýchlosti vozidla, pričom intenzita brzdového tlaku sa riadi podľa pohybu volantom. Ak si to okolnosti vyžadujú, vozidlo sa môže automaticky pribrzdiť až intenzitou núdzového brzdenia. 

Aktualizácia mnohokrát oceneného systému ten Terrain ResponseTM a asistenčného systému Hill Descent Control. Pre nový Discovery 4 bol patentovaný regulačný systém Terrain-ResponseTM  vylepšený a doplnený novými funkciami, ktoré ďalej zlepšujú priechodnosť vozidla v teréne. Systém Terrain ResponseTM optimalizuje nastavenia jednotlivých systémov pohonného ústrojenstva a podvozka pre rozličné cestné a terénne podmienky pomocou piatich základných nastavení podľa charakteru povrchu, po ktorom vozidlo jazdí:

- Všeobecný program (spevnený povrch)
- Tráva/Štrk/Sneh
- Piesok
- Blato a koľaje
- Lezenie po skalách

Režim mäkký piesok – jeden z povrchov, ktorý si vyžaduje najväčší výkon – dopĺňa funkcia „Sand launch control“, citeľne uľahčujúca rozjazd na piesku. Nové medzné hodnoty prešmykovania kolies pre trakčnú kontrolu, závislé od otáčok, redukujú prešmykovanie kolies a zabraňujú zahrabaniu pri rozjazde v piesku. 

Pri jazde cez veľké balvany môžu extrémne uhly viesť k tomu, že sa vozidlo stáča do neželaného smeru, takže sa musí okamžite súčasne pribrzdiť aj akcelerovať. Preto je Discovery 4 vybavený upraveným programom na lezenie po skalách, ktorý vytvára nízky brzdiaci tlak keď sa vozidlo pohybuje rýchlosťou pod 5 km/h na prvý prevodový stupeň alebo spiatočku. Tento nízky brzdový tlak redukuje tendenciu vozidla samovoľne zatáčať a zásah trakčnej kontroly, takže jazda po kamenistom teréne je jednoduchšia.

Osvedčený asistenčný systém Hill Descent Control na automaticky kontrolovaný zjazd zo strmého svahu bol pri novom Discovery 4 doplnený asistenčným systémom Gradient Release Control pre rozjazd zo svahu. Tým sa potláča počiatočné zrýchlenie pri zjazde na strmom svahu, čím sa zvyšuje kontrola vodiča nad vozidlom a zabraňuje nekontrolovanému šmyku keď sa na extrémnom svahu uvoľní brzda.

Systém funguje automaticky vždy keď je aktivovaný asistenčný systém Hill Descent Control. Vtedy sa krátkodobo zachová brzdový tlak keď vodič uvoľní brzdový pedál. Následne sa brzdový tlak pomaly znižuje aby sa dala ovládať vlastná dynamika a zrýchlenie vozidla. Len čo vozidlo dosiahne nastavenú rýchlosť jazdy, asistenčný systém Hill Descent Control zabezpečí, že vozidlo bezpečne a plynule zíde zo svahu.

Nová tvár s charakteristickým dizajnom. „Discovery 4 zostáva verný svojim predchodcom, ktorí sa vyznačovali jasným, geometrickým vzhľadom. Súčasne však novým predným nárazníkom, novými svetlami, hladkými líniami a jemnými krivkami vonkajšieho dizajnu spolu s novými farbami podčiarkuje vysokú kvalitu celkového výrazu“, hovorí šéfdizajnér Gerry McGovern.

Počas vyše 20 rokov sa tri predchádzajúce generácie modelu Land Rover Discovery vyznačovali charakteristickým dizajnom, ktorý týmto vozidlám už na prvý pohľad dodával veľmi výraznú identitu. Pri novom Discovery 4 boli prevzaté jasné línie predchodcu subtílne modifikované, aby sa dosiahol modernejší výraz. Hladšie, zjednodušené povrchové plochy na prednej časti karosérie dodávajú vozidlu nový charakter. Podčiarkujú ho športové predné reflektory, vybavené obrysovými svetlami zo svietiacich LED diód, usporiadanými do kriviek opisujúcich zdvojené optické systémy reflektorov. Aj na zadnej časti vozidla sú použité nové združené koncové svetlá, obsahujúce koncové, brzdové a smerové svetlá z LED diód.
Kvôli vyššiemu výkonu nového motora je v prednom nárazníku väčší otvor na prívod vzduchu k chladiču. Predný nárazník ďalej zlepšuje aerodynamiku vozidla, pretože jeho inovatívne spojlerové lišty znižujú odpor upokojením prúdenia vzduchu, obtekajúceho nárazník a predné kolesá.

Discovery 4 má nové 19-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny so 7 dvojitými lúčmi, ktoré dopĺňajú doterajšie 19-palcové kolesá. Po prvý raz sa dajú priamo z výroby objednať aj disky priemeru 20 palcov v 10-lúčovom dizajne. V palete lakov karosérie pre model Discovery 4 pribudli tri nové odtiene: Nara Bronze, Bali Blue a Ipanema Sand.

Úplne nový interiér. „Kabína nového Discovery 4 naďalej poskytuje vodičovi a pasažierom veľmi dobrý výhľad na všetky strany a veľkú variabilitu. No nová architektúra prístrojového panelu a stredovej konzoly v spojení s použitím materiálov najvyššej kvality robí pobyt v novom Discovery 4 ešte príjemnejším a komfortnejším“, dodáva Gerry McGovern

V interiéri sa kombinujú hladké, splývajúce povrchy s výrazným znížením komplexnosti ovládacích prvkov. Interiér vďaka tomu pôsobí mäkší a štýlovejší, pričom špecifický charakter Discovery zostáva zachovaný. Nová stredová konzola je natočená smerom k vodičovi, čím sa zlepšila viditeľnosť a prístup k ovládacím prvkom. Pripomína viac konzolu luxusného modelu Range Rover Sport, než predchádzajúceho Discovery 3. Ovládač systému Terrain-ResponseTM je teraz umiestnený ďalej vpredu na stredovom tuneli, čím sa vytvára priestor pre držiak na nápoje na ľahšie dosiahnuteľnom mieste v strede tunelu.

Všetky modely majú nový volant so zmeneným layoutom ovládačov informačného systému vodiča, audiosystému, tempomatu a vyhrievania volantu. Drevá v prírodnej povrchovej úprave spolu s prešívaným a zvrásneným povrchom prístrojovej dosky, čalúnením dverí a vyhotovením stredovej konzoly prispievajú k remeselne perfektnému vzhľadu interiéru. Pre interiér sú k dispozícii aj dve nové kontrastné farby – stredne hnedý odtieň "Nutmeg" (muškátový orech) a tmavší hnedý odtieň "Arabica" – ktoré dopĺňajú svetlobéžový mandľový odtieň „Almond light“.
V prvom a druhom rade sú nové sedadlá. Predné sedadlá majú širší profil sedáka kvôli zlepšeniu komfortu podpory tela a sú vybavené výškovo nastaviteľnými opierkami namiesto tradičných pevných opierok s držiakmi u predchodcu. Pri najvyššom stupni vybavenia HSE s koženými poťahmi sedadiel Premium Leather sú predné sedadlá vybavené aj elektricky nastaviteľnými bočnicami čalúnenia. Pre zvýšenie pohodlia sú ovládacie prvky elektrického nastavovania predných sedadiel umiestnené v hornej časti čalúnenia dverí.
Elegantný vzhľad interiéru umocňuje nové vnútorné osvetlenie bielymi LED diódami, ktoré diskrétne osvetľujú okolie kovových vnútorných kľučiek dverí. Aj oblasť prístrojovej dosky a stredovej konzoly s ovládacou pákou prevodovky profituje z náladového vnútorného osvetlenia, ktoré svieti pri zapnutom vonkajšom osvetlení.

Zjednodušená technika. „Discovery 4 je vybavený ľahko ovládateľnou technikou, uľahčujúcou používanie – a nie technikou pre techniku. Cieľom je celkovo zjednodušiť ovládanie tak, aby bola jazda relaxom a bez stresu,“ hovoríStuart Frith, šéfinžinier programu. Navigačný systém má ľahko ovládateľnú štruktúru navigácie, ktorá teraz obsahuje aj navigáciu po úsekoch trasy. Tým sa dopĺňajú mapy križovatiek a ikony s informáciami o aktuálnych dopravných značkách na trase, ktoré vodič vidí počas jazdy. Nové rozhranie pre mobilné audioprehrávače umožňuje pripojenie rozličných médií ako kľúče USB a prehrávače MP3 k audiosystému vozidla. Ich funkcie sa dajú ovládať prostredníctvom dotykového monitora na prístrojovej doske. Jeden z konektorov je vyhradený špeciálne pre prehrávač Apple iPodTM, a je vyrobený exkluzívne značkou Land Rover. Špeciálny dizajn zabezpečuje plnú funkčnosť prehrávača aj v extrémnych jazdných podmienkach, pretože prehrávač sa nemôže sám uvoľniť.

Discovery 4 je vybavený aj novým displejom TFT s uhlopriečkou 5 palcov (12,7 cm) v strede združeného prístroja. Displej slúži pre informačný systém vodiča na zobrazovanie dôležitých informácií jasným, zrozumiteľným a užívateľsky vhodným spôsobom.

Vďaka zavedeniu prijímača digitálneho rozhlasového vysielania DAB (Digital Audio Broadcasting) je vo väčšine európskych štátoch k dispozícii zvlášť kvalitný príjem rozhlasu. Prijímač DAB popri samotnom rozhlasovom vysielaní prijíma aj rozličné dodatkové informácie ako napríklad titulky hlavných správ, údaje o tituloch a interpretoch hraných skladieb a ďalšie.

Inovatívna technika s jednoduchým ovládaním. Nové predné reflektory môžu byť na želanie vybavené systémom na automatické tlmenie. Tento systém okrem automatického zapínania osvetlenia vozidla pri zníženej viditeľnosti na základe senzorov automaticky stlmí diaľkové svetlá, ak sa približuje iné vozidlo v protismere - aby nedochádzalo k oslňovaniu ostatných účastníkov cestnej premávky.

Informačný systém vozidla obsahuje päť miniatúrnych digitálnych kamier, ktoré na hlavnom dotykovom monitore vytvárajú päť obrazov s celkovým uhlom takmer 360° okolo vozidla. Kamery sa zapínajú automaticky, keď sa naštartuje motor vozidla a môžu sa používať do rýchlosti jazdy 18 km/h. Pri parkovaní v stiesnenom priestore, alebo manévrovaní s prívesom vodič môže dotykom monitora zväčšiť obraz ktorejkoľvek kamery na celú plochu.

Prostredníctvom menu na dotykovom monitore sa dá zvoliť asistenčný systém pre jazdu s prívesom, uľahčujúci presné manévrovanie s prívesom. Široké zorné pole bočných kamier umožňuje jasný výhľad na príves pri cúvaní. Obrazy kamier sú elektronicky spracované tak, že poskytujú neskreslený pohľad. Navyše sa do obrazu zadných kamier zobrazujú vodiace čiary, znázorňujúce trajektóriu pohybu vozidla a prívesu. Do systému možno zadať špecifické údaje ako druh prívesu, počet náprav a šírka prívesu, čím sa presnosť zobrazenia na monitore ďalej zväčší.

Ďalší asistenčný systém – stabilizátor prívesu – odhalí rozkmitanie prívesu monitorovaním základných parametrov vozidla, ako napríklad pohyby nevyvolané riadením, alebo ľahké rozkmitanie vozidla v dôsledku pohybov prívesu. V takej situácii asistenčný systém zníži krútiaci moment motora a mierne pribrzdí vozidlo, aby sa príves opäť stabilizoval. Komfort ovládania modelu Discovery 4 zvyšuje nový diaľkový ovládač centrálneho zamykania, umožňujúci otvorenie vozidla bez kľúča (funkcia Keyless Entry) a štartovanie motora tlačidlom.


Zdroj: T.O.P. AUTO Slovakia

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

Land Rover

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.05 seknd