V roku 2020 bude jedna tretina ľudí jazdiť na elektromobiloch

Publikovan: 13.10, 2009    Tma: Deloitte

Bratislava (13. októbra 2009) – Podľa správy spoločnosti Deloitte Touche Tohmatsu (DTT) „Zrýchľovanie na ceste k roku 2020 – transformácia automobilového priemyslu“ bude v roku 2020 ekologickosť jednou zo siedmich zákazníckych tém v automobilovom priemysle. Správa Globálnej skupiny spoločnosti Deloitte pre výrobné odvetvia ďalej uvádza, že do roku 2020 bude 90 % celosvetových tržieb automobilového priemyslu vytvárať iba desať skupín výrobcov originálnych zariadení (original equipment manufacturers - OEM) pôsobiacich na šiestich najväčších trhoch. 

Trendy v automobilovom priemysle v roku 2020:

  1. uvedomelá spotreba – rastúci dôraz na hodnotu,
  2. zvyšovanie úrovne – vznik nového bohatstva na vznikajúcich trhoch,
  3. odtiene zelenej (ekologického cítenia) – náklady verzus uvedomelosť,
  4. bezpečnosť na prvom mieste – spotrebitelia sústredia pozornosť na inovácie,
  5. vždy pripojený – potreba byť neustále pripojený k sieti,
  6. sieť – internet ako predajný kanál,
  7. zmena preferencií – starší, skôr mestskí spotrebitelia.

Vedúci predstavitelia členských firiem spoločnosti Deloitte pre sektor automobilového priemyslu predpovedajú viac konkurenčných spoločností s hlavným sídlom vo vznikajúcich výrobných konglomeráciách, čím sa zmení dnešné rozloženie pätnástich veľkých spoločností na štyroch trhoch. 

„Otvárajú sa pred nami nové horizonty konkurencie,“ uviedol Dr. Hans Roehm, globálny vedúci partner Globálnej skupiny DTT pre výrobné odvetvia. „Globálna ekonomická situácia a dynamika trhu budú mať za následok veľké štrukturálne zmeny v automobilovom priemysle, pričom sa buduje priestor pre rast,“ dodal Roehm. Čína a India posilnia svoje postavenie a pridajú sa k západnej Európe, Japonsku, Kórei a USA. Pre výrobcov originálnych zariadení a ich dodávateľov tak budú predstavovať šesť centier dizajnu a výroby.  

Vedúci predstavitelia členských firiem spoločnosti Deloitte pre sektor automobilového priemyslu hovoria o významnom rozvoji technológií, štrukturálnych zmenách, zmenách v preferenciách zákazníkov, v trendoch v oblasti pracovnej sily, v súvislosti s ktorými sa očakáva, že v najbližšom desaťročí zmenia globálny automobilový priemysel.   

Správa upozorňuje na tri trendy v technológiách, ktoré predstavujú významné príležitosti pre výrobcov automobilov: technológie hnacích motorov a prechod na elektrickú energiu, prechod z mechaniky na elektroniku a mobilita tradičných technológií. 

„Závod o elektrické vozidlá sa vyostruje,“ poznamenáva Dr. Martin Hoelz, vedúci globálnej skupiny pre automobilový priemysel a partner spoločnosti Deloitte Nemecko. „Do roku 2020 budú elektrické vozidlá a iné ekologické autá predstavovať až jednu tretinu z celkového množstva predaných vozidiel na rozvinutých trhoch po celom svete a až 20 % v mestských oblastiach vznikajúcich trhov.“  

„Avšak vládna politika a predpisy, ktoré sú motivované rozličnými faktormi, ako napr. prísnejšie normy pre emisie CO2 alebo nezávislosť od zahraničných zdrojov energie, budú mať výrazný vplyv na predajnosť elektrických vozidiel a iných technologických inovácií,“ dodáva Hoelz. 

Postoje zmenené  v dôsledku recesie sa budú na vyspelých trhoch ďalej vyvíjať, zatiaľ čo na vznikajúcich trhoch nastane prechod od lacnejších áut k luxusným. Okrem toho pokroky v alternatívnych technológiách úplne zmenia mobilitu spotrebiteľov. „Automobilky sa budú usilovať, aby mohli realizovať potrebné investície a budovať kapacity na zachytenie týchto trendov,“ uviedol Robert Hill, riaditeľ spoločnosti Deloitte Consulting LLP, USA. „Je potrebné zadefinovať stratégiu, ktorá bude ziskovo a flexibilne spĺňať požiadavky zákazníkov v danom regióne,“ dodal Hill. Novú éru automobilového priemyslu bude charakterizovať aj odlišná dynamika pracovnej sily. 

„Automobilový priemysel bude predstavovať dynamicky sa rozvíjajúce pracovné prostredie, ktoré si bude vyžadovať vysokokvalifikovanú pracovnú silu,“ hovorí Dick Kleinert, vedúci pre oblasť ľudských zdrojov spoločnosti Deloitte Consulting LLP, USA. „Len nedávno mali ľudia predstavu, že je to tmavé, špinavé a nebezpečné pracovné prostredie, ale v súčasnosti je tento priemysel známy vysokou kvalifikáciou pracovníkov, modernými technológiami a dynamickými zmenami,“ dodal Kleinert. 

S vývojom technológií sa výrobcovia originálnych zariadení budú snažiť rozpoznávať a rozvíjať talentovaných pracovníkov z tradičných aj netradičných oblastí podľa technológií a regiónov. V každom regióne budú požiadavky na pracovnú silu ovplyvňovať funkcia a veľkosť.  „Boj o talenty sa bude vyostrovať až do roku 2020,“ vysvetľuje Kleinert. „Úspešné budú tie spoločnosti, ktoré uplatnia nové a komplexné prístupy k flexibilite pracovnej sily.“

Správu Nová éra. Zrýchľovanie na ceste k roku 2020 – transformácia automobilového priemyslu nájdete na webovej stránke www.deloitte.com/anewera 

 

Deloitte označuje jednu, resp. viacero spoločností Deloitte Touche Tohmatsu, ktorý je asociáciou typu Swiss Verein, resp. jeho členských firiem. Každá z týchto firiem predstavuje samostatný a nezávislý právnický subjekt. Podrobný opis právnej štruktúry združenia Deloitte Touche Tohmatsu a jeho členských firiem sa uvádza na adrese  www.deloitte.com/sk/o-nas.  

Spoločnosť Deloitte poskytuje služby v oblasti auditu, daní, poradenstva a finančného poradenstva klientom v mnohých odvetviach verejného a súkromného sektora. Vďaka globálne prepojenej sieti členských firiem má Deloitte svetové možnosti a dôkladnú znalosť miestneho prostredia, a tak môže pomáhať svojim klientom dosahovať úspechy na všetkých miestach ich pôsobnosti. 165 000 odborníkov sa usiluje, aby sa spoločnosť Deloitte stala štandardom najvyššej kvality.

Odborníkov spoločnosti Deloitte spája firemná kultúra, ktorá je založená na spolupráci, podporuje bezúhonnosť, tvorbu významných hodnôt pre trh a klientov, vzájomnú lojalitu a využívanie výhod vyplývajúcich z kultúrnej rozmanitosti. Pracovníci spoločnosti Deloitte sa neustále vzdelávajú a získavajú podnetné skúsenosti, majú dostatok príležitostí na rozvoj kariéry, priebežne budujú spoločenskú zodpovednosť, získavajú si dôveru verejnosti a pozitívne ovplyvňujú okolité prostredie.  

Member of Deloitte Touche Tohmatsu © 2009 Deloitte Slovensko


Zdroj: Deloitte Touche Tohmatsu

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe

 


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

Deloitte

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.10 seknd