Bratislava (13.októbra 2009) - Spoločnosť Bosch vynašla s novo vyvinutou doménovou riadiacou jednotkou
DCU (Domain Control Unit) spôsob, ako v automobiloch zlúčiť doteraz
samostatné riadiace jednotky a senzory. Centrálna riadiaca jednotka
bude v budúcich vozidlách združovať softvér nových funkcií s
jednotlivými hardvérovými komponentmi a senzormi.
„DCU pôsobí proti
trendu narastajúcej zložitosti automobilovej elektroniky, zvyšuje
bezpečnosť a navyše znižuje náklady,“ zhrnul prednosti novej
architektúry Dr. Werner Struth, predseda predstavenstva spoločnosti
Bosch zodpovedný za divíziu Chassis Systems Control. Prvé vozidlá s
touto technikou prídu na trh začiatkom roku 2010.
Rastú nároky na ich integráciu a zložitosť. V súvislosti
so zavádzaním početných bezpečnostných a asistenčných funkcií do
moderných automobilov vzrastá zodpovedajúcim spôsobom tiež množstvo
riadiacich jednotiek a samostatne zabudovaných senzorov. Keďže stále
väčší počet funkcií využíva dáta senzorov a akčné členy existujúcich
systémov, rastú nároky na ich integráciu a zložitosť aplikácie.
Doménová riadiaca jednotka DCU ponúka ako stupňovateľná integračná
platforma možnosť zlučovať funkcie do jednej centralizovanej systémovej
architektúry.
Pevnou súčasťou DCU od spoločnosti Bosch sú senzory
elektronického stabilizačného systému (ESP®) pre meranie miery stáčania
vozidla okolo zvislej osi a priečneho zrýchlenia. Ďalej je možné
integrovať senzory airbagov a ďalšie senzory otáčavého pohybu a
zrýchlenie v iných priestorových osiach. Súčasnou dostupnosťou
nameraných hodnôt sledovaných veličín pre rôzne regulačné systémy
klesajú nároky na výpočtovú kapacitu a zvyšuje sa úroveň bezpečnosti.
Pomocou vlastného procesorového jadra môže DCU navyše sama vykonávať
rôzne výpočty, napríklad smeru a rýchlosti pohybov vozidla. Tieto dáta
používajú hlavne nové bezpečnostné a asistenčné systémy Bosch divízie
„Vehicle Motion and Safety“. Jedná sa teda o komplexné funkcie, ktoré
zvyšujú bezpečnosť, komfort a jazdnú dynamiku. Centrálne vykonávanými
výpočtami sa dajú ich regulačné zásahy vzájomne zladiť.
Platforma pre inovačné funkcie. Rozhranie
doménovej riadiacej jednotky DCU zodpovedá štandardu AUTOSAR, aby bola
možná jednoduchá integrácia špecifického softvéru a ďalších aplikácií.
Takisto výpočtový výkon je stupňovateľný a je možné ho prispôsobiť
rozsahu funkcií daného vozidla. Vďaka tomu sa DCU dá používať vo
všetkých automobilových segmentoch. V rámci centrálneho systémového
prepojenia bude v budúcnosti ľahšie zavádzanie inovačných funkcií,
ktoré vyžadujú napríklad prepojenie systému ESP® s hnacou jednotkou
alebo riadením. Dátová komunikácia s ďalšími doménami vo vozidle
prebieha po zbernicovom systéme FlexRay, ktorého prenosový výkon je až
dvadsaťkrát vyšší než u doterajších zberníc CAN.
Bosch
Group je vedúcim medzinárodným dodávateľom v oblasti technológií a
služieb. Vo svojich obchodných divíziách automobilovej a priemyslovej
techniky, spotrebného tovaru a technického vybavenia budov dosiahlo
približne 271 000 pracovníkov v roku 2007 obrat 46,6 miliárd eur. Bosch
Group zahŕňa spoločnosť Robert Bosch GmbH a približne 300 dcérskych a
regionálnych spoločností vo viac ako 50 krajinách sveta. Tento
celosvetový zväzok vývojových, výrobných a odbytových firiem je
predpokladom pre ďalší rast. Bosch investuje každoročne viac ako 3
miliardy eur do výskumu a prihlásil celosvetovo viac ako 3000 patentov.
Spoločnosť bola v roku 1886 založená Robertom Boschom (1861 - 1942) v
Stuttgarte ako „dielňa pre jemnú mechaniku a elektrotechniku“.
Obchodno-právna
štruktúra Robert Bosch GmbH zaisťuje podnikateľskú samostatnosť Bosch
Group. To umožňuje spoločnosti dlhodobo plánovať a investovať do
dôležitých podnikateľských zámerov pre zabezpečenie budúcnosti. 92 %
majetkových podielov Robert Bosch GmbH patrí verejnoprospešnej
spoločnosti Robert Bosch Stiftung GmbH / Nadácii Roberta Boscha.
Väčšinové hlasovacie práva má však spoločnosť Robert Bosch
Industrietreuhand KG, ktorá má zároveň tiež právo vykonávať funkciu
spoločníkov. Ostatné podiely a hlasovacie práva má rodina Bosch a
Robert Bosch GmbH.
Viac informácií na www.bosch.com.
Zdroj: Robert Bosch
Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti:
Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.