Slováci si sporia už v mladom veku

Publikovan: 05.10, 2009    Tma: GfK

Bratislava (5.októbra 2009) - Väčšina mladých ľudí považuje za potrebné sporiť si a vytvárať si finančnú rezervu do budúcnosti pre prípad potreby. Vlastné úspory pre nich znamenajú pocit istoty a bezpečia a tiež finančnú nezávislosť od rodičov a príbuzných. Väčšina mladých ľudí tiež pripustila, že sporenie pre nich často znamená odriekanie. Vyplýva to z pravidelného online prieskumu GfK Young Monitor, do ktorého sa v septembri 2009 zapojili mladí ľudia vo veku od 15 do 25 rokov.

Iba necelá pätina mladých ľudí sa spolieha na úspory rodičov a príbuzných. Sú to prevažne tínedžeri bez vlastného príjmu, ktorí súhlasia s názorom, že najprv si treba užívať a sporenie odkladajú na neskôr. Prevažná väčšina mladých naopak považuje už v mladom veku sporenie za dôležité a ak po niečom túžia, sporia si, aby si to mohli kúpiť.

Mladí ľudia na Slovensku už v mladom veku disponujú peniazmi a snažia sa s nimi hospodáriť. Prevažná väčšina mladých respondentov už pracuje a má zabezpečený pravidelný alebo príležitostný príjem. Asi štvrtina mladých respondentov dostáva vreckové alebo príležitostné peniaze od rodičov. Mnohí z nich nám ďalej prezradili, že dostávajú od rodinných príslušníkov občas alebo pravidelne nejaké "extra" peniaze na prilepšenie si k vreckovému alebo k vlastnému príjmu.

Keď si mladí ľudia sporia, v prevažnej miere už poznajú konkrétny účel, na čo peniaze využijú. V prieskume odpovedali mladí ľudia aj na otázku, na čo si konkrétne sporia. Medzi najčastejšími odpoveďami bolo sporenie si do budúcnosti, do rezervy a pre prípad núdze. Ďalšou významnou položkou bolo cestovanie a spoznávanie nových destinácií a kultúr, alebo jednoducho dovolenka. Pri výdavkoch mladých ľudí je dôležité aj vzdelávanie a rôzne kurzy popri škole a zamestnaní. Keďže pre mladých ľudí je veľmi dôležitý imidž, významnou skupinou, na čo si šetria, je aj značkové oblečenie, obuv a elektronika. Veľa mladých ľudí už tiež spláca rôzne úvery a šetria si na vlastný byt, pričom investujú aj do jeho zariadenia.

V prieskume sme sa mladých Slovákov vo veku od 15 do 25 rokov tiež pýtali, ako by využili 1000 EUR v hotovosti, ak by ich vyhrali alebo jednoducho dostali. Odpovede boli rôzne, ale medzi najčastejšie spôsoby využitia bolo vloženie časti peňazí na účet alebo nejaké sporiace konto do banky, prípadne stavebné sporenie.  Mladí ľudia by si tiež kúpili niečo, po čom dlho túžili, najčastejšie dovolenku, elektroniku, oblečenie a obuv, športovú výbavu alebo knihy. Veľmi významnou položkou by bola aj investícia do vlastného vzdelania.


GfK Slovakia. Spoločnosť GfK Slovakia je lídrom na trhu marketingového prieskumu a poradenstva. Vznikla v roku 1991 v Bratislave a je súčasťou celosvetovej siete GfK so sídlom v Norimbergu. Skupina GfK je 4. najväčšou spoločnosťou na svete zaoberajúcou sa prieskumom trhu. Jej aktivity pokrývajú tri obchodné sektory - Custom Research, Retail and Technology a Media. Vo finančnom roku 2007 dosiahla tržby vo celkovej výške 1 162,1 milióna EUR. Skupina GfK riadi 115 spoločností pokrývajúcich viac než 100 krajín. Z celkového množstva cca 10 000 zamestnancov (stav k 30. septembru 2008) pracuje viac ako 80 percent mimo územia Nemecka. Pre podrobnejšie informácie prosím navštívte našu web stránku: www.gfk.com alebo www.gfk.sk

Zdroj: GfK Slovakia

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Svisiace odkazy

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

GfK

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.05 seknd