Letáky, akcie a špeciálne ponuky si všímame oveľa viac ako v minulosti

Publikovan: 25.09, 2009    Tma: TNS SK

Bratislava (25.septembra 2009) - Z výsledkov prieskumu o globálnej hospodárskej kríze, ktorý agentúra TNS SK realizovala v máji tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1 013 respondentov vyplýva, že pri bežných nákupoch si väčšina (71,5%) obyvateľov Slovenska všíma rôzne akcie, letáky či špeciálne ponuky oveľa viac ako v minulosti.

Dve tretiny (67,1%) opýtaných si pri nákupoch produktov krátkodobej spotreby dávajú oveľa väčší pozor na to, čo si v predajni vkladajú do košíkov a tri pätiny (60,1%) si vyberajú tieto produkty podľa ceny. Na druhej strane, len dve pätiny (43,6%) ľudí sa pri bežných nákupoch neobmedzujú a nakupujú rovnako ako predtým. Kvôli podpore slovenskej ekonomiky uprednostňuje slovenských výrobcov a nakupuje bežné produkty vyrobené na Slovensku viac ako tretina (37,0%) spotrebiteľov. Aj napriek tomu, že existujú lacnejšie varianty produktov, tri desatiny (29,1%) ľudí ostávajú stále verné svojim osvedčeným značkám.

Prieskum zisťoval aj názory ľudí na všetky ostatné výdavky (ako napríklad nákup elektrospotrebičov, autá, dovolenky či ostatné služby), ktoré majú slovenské domácnosti. Väčšina respondentov súhlasí s tým, že sa aj pri nákupe drahších predmetov pozerajú na cenu viac ako predtým (72,6%), a že ich viac motivujú akciové, prípadne výhodné ponuky (70,8%).

Dve tretiny (65,9%) spotrebiteľov odkladajú väčšie výdavky a investície na neskôr a viac ako polovica (53,0%) sa pri kúpe rozhoduje výhradne podľa ceny a nie podľa značky. Naopak, necelé dve pätiny sú aj naďalej presvedčené, že pri kúpe drahších tovarov je rovnako rozhodujúca značka ako cena (39,4%), prípadne, že pri kúpe je rozhodujúca hlavne značka ( 37,5%).



Zdroj: TNS SK

Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

TNS SK

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.07 seknd