Od 1.9.2009 trvá prenos čísla už len 5 pracovných dní

Publikovan: 28.08, 2009    Tma: O2

Bratislava (28.augusta 2009) - 1. septembra 2009 bude prenesenie telefónneho čísla do siete iného telekomunikačného operátora operátorovi trvať maximálne 5 pracovných dní. Ide o víťazstvo pre zákazníkov všetkých mobilných operátorov. Po viac ako 2 rokoch intenzívneho snaženia O2 tak môžu slovenskí zákazníci využívať takmer európsky štandard tejto služby.

„Ide o krok správnym smerom, pretože telefónne číslo patrí zákazníkovi, nie operátorovi. Dokazuje to aj obrovský nárast záujmu zákazníkov o prenesenie čísla. Tento záujem potvrdzuje správnosť nášho rozhodnutia prinášať európske trendy na slovenský telekomunikačný trh, pretože prospech z toho má v prvom rade zákazník,“ uviedol René Parák, hovorca a manažér O2 pre styk s médiami.

5-dňová lehota v praxi. Do skrátenej 5-dňovej lehoty sa rátajú len pracovné dni. Deň prijatia žiadosti sa označuje ako „deň nula“. Ak je žiadosť prijatá počas víkendu alebo sviatku, tak „dňom nula“ je najbližší pracovný deň. Dĺžka trvania celého procesu prenášania čísla konkrétneho zákazníka záleží od toho, či je žiadosť o prenesenie čísla podaná v pracovný deň, alebo počas víkendu či sviatku.

Bonus vo výške 16,60 € zostáva. Konkurenční operátori pokutujú zákazníkov neúmerne vysokými poplatkami aj napriek odporúčaniu Telekomunikačného úradu SR znížiť poplatky za prenesenie čísla. Všetkým zákazníkom, ktorí si svoje číslo prenesú do siete O2 Slovensko, bude preto Telefónica O2 Slovakia aj naďalej kompenzovať tieto pokuty bonusom vo výške 16,60 € (500 Sk). Pritom O2 ako jediný slovenský mobilný operátor poskytuje svojim zákazníkom službu prenášania mobilného čísla bezplatne.

Proces MNP sa naštartoval vďaka O2. Naštartovanie procesu prenositeľnosti mobilného čísla (MNP) a skrátenie lehoty na prenesenie čísla na 5 dní je v prvom rade výsledkom intenzívneho snaženia O2. Dňa 5. mája 2008 bol po 17-mesačnom tlaku O2 a Telekomunikačného úradu SR (TÚ SR) na ostatných dvoch operátorov sprístupnený automatizovaný systém prenositeľnosti aj pre tretieho mobilného operátora. O2 v tom čase ako jediný operátor na Slovensku prostredníctvom samostatnej informačnej kampane informoval všetkých užívateľov mobilných telefónov na Slovensku o možnostiach a výhodách, ktoré prenositeľnosť čísla prináša. Trvalo ďalších 16 mesiacov, kým vstúpilo do platnosti opatrenie TÚ SR, ktoré zavádza povinnosť operátorov preniesť číslo zákazníka v lehote 5 pracovných dní.

Prílohy

1. Infografika: Proces prenášania mobilného čísla

Prones prenosu mobilného čísla

Vývoj počtu prenesených čísiel (I.2008-VII.2009)

Počet prenesených čísel Prenesené čísla do O2 z Orange a T-Mobile Prenesené čísla z O2
Január 2008 143 0
Február 2008 314 3
Marec 2008 185 1
Apríl 2008 231 2

Zdroj: Telefónica O2 Slovakia, s.r.o.


Zdieľajte správu vo Vašej obľúbenej sociálnej sieti: Bookmark and Share Subscribe


Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

O2

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.05 seknd