Chevrolet Volt: očakávaná spotreba v meste 1,2 litra na 100 kmPublikovan: 12.08, 2009 Tma: Chevrolet
„Podľa
údajov, ktoré sme získali, by mnohí vodiči Chevroleta Volt mali byť
schopní absolvovať každodenné jazdy v čisto elektrickom režime, bez
použitia akéhokoľvek paliva," povedal GM prezident a CEO Fritz
Henderson. „Údaje EPA sú pre zákazníkov merítkom pri porovnávaní
spotreby paliva rôznych vozidiel. Vozidlo ako Volt tak mení podmienky
hry." „Kľúčom k dobrej výkonnosti je aspoň raz denne pripojiť Volt do elektrickej zásuvky," povedal Henderson. Skutočná
vzdialenosť, ktorú Volt prejde bez využitia paliva, sa mení
v závislosti od vzdialenosti i faktorov, ako sú množstvo nákladu či
počet pasažierov na palube a tiež od využívania klimatizácie a iného
príslušenstva. Vychádzajúc z výsledkov neoficiálnych vývojových testov
pred- produkčných prototypov, Volt dosiahol v čisto elektrickom režime
dojazd 64 km podľa EPA ako v mestskom, tak v diaľničnom cykle. Podľa
novej, vyvíjanej metodológie, EPA považuje zo zásuvky dobíjateľné
elektromobily za vozidlá jazdiace v čisto elektrickom móde pohonu viac
v meste, než mimo neho. Metodológia EPA tak meria množstvo
kilowatthodín (kWh) spotrebovaných vozidlom na prejdenie vzdialenosti
161 km (100 míľ), čím definuje elektrickú účinnosť vozidla. Aplikujúc
túto metodológiu EPA, GM očakáva, že Volt bude mať spotrebu len 25 kWh
na 161 km (15,5 kWh na 100 km) v mestskej prevádzke. Pri priemernej
cene elektriny v USA (približne 11 US centov [0,08 Eura] za 1 kWh), by
typický vodič Chevroleta Volt platil cca US$ 2,75 (1,95 Eura) za
elektrinu potrebnú na prejdenie 161 km, resp. asi 1,7 U.S. centu (0,01
Eura) na kilometer. Chevrolet
Volt využíva elektrinu zo siete ako primárny zdroj energie potrebnej na
svoju prevádzku. Využíva dva prevádzkové módy: elektrický a predĺžený
dojazd. V elektrickom móde jazdy Volt nepoužíva palivo a neprodukuje
žiadne výfukové splodiny. V tomto primárnom móde ho poháňa len
elektrická energia uložená v sústave líthium-ionových batérií. Keď
batérie počas jazdy dosiahnu najnižšiu dovolenú úroveň nabitia, Volt sa
automaticky prepne do módu predĺženého dojazdu. V tomto sekundárnom
móde produkuje elektrickú energiu potrebnú na pohon vozidla na palube
umiestnený motor, ktorý tak funguje ako generátor. Energia z batérií
vtedy podporuje motor/generátor v prípade jej zvýšenej potreby,
napríklad pri plnom zrýchľovaní, alebo v prudkých stúpaniach. „Spotreba
v meste 1,2 l/100 km je vynikajúcou indikáciou možností elektrického
pohonu automobilu Volt a jeho schopností nahradiť palivo," povedal
Frank Webber, globálny vedúci manažér pre Volt. „Navyše, v európskom
kombinovanom cykle - ktorý sa môže aplikovať aj v Číne - je spotreba
1,6 l/100 km v kombinácii mesto/mimo mesto. Testy s produkčnými
vozidlami sa uskutočnia na budúci rok, keď sa priblíži uvedenie vozidla
na trh. Súčasný vývoj nás veľmi povzbudzuje a myslíme si, že je veľmi
dôležité pokračovať vo zverejňovaní výsledkov v reálnom čase tak, ako
to robíme i v prípade iných aspektov vývoja Chevroleta Volt." General
Motors Company, jeden z najväčších výrobcov automobilov na svete,
vznikol v roku 1908. Celosvetové vedenie sídli v Detroite. GM
zamestnáva 235 000 pracovníkov vo všetkých významných častiach sveta
a pracuje v 140 štátoch. GM a jeho strategickí partneri vyrábajú osobné
a úžitkové vozidlá v 34 krajinách, pričom predávajú a servisujú vozidlá
značiek: Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, GM Daewoo, Holden, Opel,
Vauxhall a Wuling. Viac informácií o novom General Motors Company
nájdete na www.gm.com. Zdroj: GM Slovenská republika
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu Chevrolet: Chevrolet Volt: očakávaná spotreba v meste 1,2 litra na 100 km Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |