Bratislava (14.augusta 2009) - BMW s hrdosťou predstavuje najsuverénnejšie a
najluxusnejšie stelesnenie hybridnej technológie, aké kedy videl
automobilový priemysel: BMW ActiveHybrid 7. Toto unikátne
vozidlo, postavené na základe BMW radu 7, stanovuje nové štandardy
efektivity v triede luxusných automobilov. BMW ActiveHybrid 7 je prvým
vozidlom na svete, ktoré kombinuje benzínový motor V8, osemstupňovú
automatickú prevodovku a elektromotor do koncepcie typu „mild hybrid“.
BMW
predstavuje najdynamickejšiu a najluxusnejšiu podobu hybridného
automobilu. BMW ActiveHybrid 7 stanovuje nové štandardy efektivity v
luxusnej triede a využíva interakciu benzínového motora s elektrickým v
koncepte, ktorý je svetovým unikátom, s cieľom poskytnúť absolútne
inovatívnu formu Absolútnej radosti z jazdy, takej typickej pre značku
BMW.
BMW ActiveHybrid 7 kombinuje benzínový motor V8 vybavený
technológiou BMW TwinPower Turbo s trojfázovým synchrónnym
elektromotorom, z čoho vzniká celkový výkon systému 342 kW/465 k a
maximálny krútiaci moment 700 Nm. Táto inteligentná kombinácia v
koncepte typu „mild hybrid“ prináša tak hospodárnosť, ako aj dynamiku a
špičkový komfort jazdy tohto luxusného sedanu. Na rýchlosť 100 km/h
akceleruje už za 4,9 sekundy, dosahuje elektronicky limitovanú
maximálnu rýchlosť 250 km/h, pritom však v kombinovanom testovacom
cykle EÚ spotrebuje iba 9,4 l/100 km, s emisiami CO2 na úrovni 219
g/km.
Technológia BMW ActiveHybrid, použitá v novej luxusnej
limuzíne BMW ActiveHybrid 7, pozostáva z trojfázového synchrónneho
elektrického motora, lítium-iónovej batérie a riadiacej elektroniky,
potrebnej pre vysokonapäťový elektrický palubný rozvod. Všetky
komponenty predstavujú najnovšiu špičkovú hybridnú technológiu. BMW
ActiveHybrid je preto vyjadrením vedúcej pozície BMW v technológiách
pohonných systémov presne tak, ako osemvalcový benzínový agregát a
osemstupňová automatická prevodovka v BMW ActiveHybrid 7, završujúca
tento celkovo unikátny koncept. Špičková technológia všetkých
komponentov a ich precízna interakcia v BMW ActiveHybrid 7 využívajú
potenciál hybridného pohonu mierou, doteraz nevídanou.
Efektivita
hybridného systému pochádza z inteligentnej celkovej koncepcie,
aplikovanej na generovanie, ukladanie a využitie elektrickej energie.
Elektromotor integrovaný v automatickej prevodovke vyvinie výkon 15
kW/20 k a maximálny krútiaci moment 210 Nm. Keď vodič brzdí,
elektromotor sa správa ako generátor a pomocou rekuperácie brzdnej
energie dodáva elektrickú energiu lítium-iónovej batérii. Táto
veľkokapacitná vysokonapäťová batéria, umiestnená v batožinovom
priestore, dodáva elektrickú energiu priamo elektromotoru pri
akcelerácii a dodáva tiež vyrovnaný prúd energie kompresoru
klimatizácie počas jazdy aj keď vozidlo stojí. V neposlednom rade
dodáva batéria energiu aj do konvenčnej 12-voltovej siete vozidla.
Elektrická
energia, generovaná „neutrálnym“ procesom bez spotreby inej energie,
slúži vo všetkých podmienkach a pri každej záťaži na zvýšenie
efektivity, dynamiky a komfortu jazdy, v prospech vodiča a cestujúcich.
Špeciálne pri rozjazde a akcelerácii pomáha elektromotor benzínovému
osemvalcu poskytovať spontánny ťah a športovú jazdnú dynamiku. Počas
jazdy ustálenou rýchlosťou prispieva pohonná sila, generovaná
elektromotorom, k podstatnému zníženiu spotreby aj emisií vďaka
odľahčeniu záťaže benzínového motora. Počas procesu spolupráce
komponentov systému sa znižuje aj hlučnosť motora, čo prispieva k ozaj
výnimočnému komfortu jazdy, poskytovanému týmto unikátnym sedanom.
Využitie
elektromotora v úlohe štartéra prispieva k hladkému a okamžitému
roztočeniu benzínového agregátu bez najmenšieho zavibrovania, čo sa dá
ideálne využiť pre vypínanie motora, keď beží na voľnobeh, napríklad na
križovatkách, alebo v dopravných zápchach, vďaka funkcii Auto Start
Stop. A keď sa benzínový motor vypne, klimatizáciu spoľahlivo zásobuje
energiou lítium-iónová batéria. Vodič a pasažieri majú dokonca možnosť
využiť takúto prevádzku klimatizácie ešte pred rozjazdom a
naštartovaním motora, aby bola klíma v kabíne od začiatku príjemná.
Tok
energie a údaje o spotrebe sa zobrazujú v kokpite a na displeji systému
iDrive. Vodiča informujú o aktuálne prebiehajúcom procese a funkciách
hybridného pohonu, poskytujúc jasné vizuálne zobrazenie rekuperačného
procesu. To zároveň informuje vodiča o tom, do akej miery sa energia
generuje bez spotreby paliva pri rozličných jazdných režimoch.
BMW
ActiveHybrid 7 je na prvý pohľad nápadné vďaka špeciálnemu dizajnu
aerodynamicky optimalizovaných 19-palcových zliatinových diskov s
turbínovým dizajnom, označením ActiveHybrid 7 na veku batožinového
priestoru a C-stĺpikoch, ako aj podľa exkluzívneho metalického laku
karosérie Bluewater.
BMW ActiveHybrid 7 ako plnohodnotný člen
rodiny BMW radu 7 disponuje športovou eleganciou a prirodzenou
autoritou dizajnu, poskytuje výnimočnú radosť z jazdy a komfort aj na
najdlhšie cesty, ako aj množstvo špeciálnych prvkov. Vozidlo prichádza
na trhy so základným aj predĺženým rázvorom BMW radu 7, s rozdielom 140
mm, ktorý majú v prípade druhého spomenutého k dispozícii pasažieri na
zadných sedadlách. Doplnkovo sú oba modely k dispozícii s kompletnou
ponukou prvkov BMW Individual, ako aj so súborom BMW ConnectedDrive s
množstvom inteligentných jazdných asistenčných systémov.
Technológia
podvozka, unikátna v luxusnom segmente, udeľuje novému BMW ActiveHybrid
7 vskutku fascinujúcu jazdnú dynamiku a bezkonkurenčný komfort. Oba
modely, so základným aj s predĺženým rázvorom, majú vpredu dvojité
ramená, vzadu pre BMW exkluzívnu nápravu Integral V, ako aj hrebeňové
riadenie s posilňovačom Servotronic. Ďalším pozoruhodným prvkom
štandardnej výbavy je Dynamic Damping Control (Dynamická kontrola
tlmenia) vrátane funkcie Dynamic Drive Control (Dynamická kontrola
jazdy). V neposlednom rade je pre model s predĺženým rázvorom k
dispozícii vzduchové pruženie vrátanie automatickej regulácie svetlej
výšky pre zadnú nápravu.
BMW ActiveHybrid 7 je vybavené
bezpečnostnými systémami ako sú predné a bočné airbagy, aktívne opierky
hlavy vpredu, pneumatiky runflat, ako aj Indikátor defektu pneumatiky
BMW. Lítium-iónová batéria je bezpečne uložená v extra pevnom a
stabilnom oceľovom puzdre. A aby to bolo kompletné, celý vysokonapäťový
systém vozidla sa v prípade kolízie okamžite odpojí.
Zdroj: BMW Group Slovakia
Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.