Nižšie príjmy internetovej reklamy v druhom kvartáli 2009

Publikovan: 18.08, 2009    Tma: AIMS

Bratislava (18. augusta 2009) – V druhom kvartáli tohto roka dosiahla internetová reklama na serveroch členov Asociácie internetových médií (AIM) hodnotu 6,08 mil. € (183,4 mil. Sk). V rovnakom období minulého roka dosiahol objem internetovej reklamy čiastku 6,45 mil. € (194,5 mil. Sk).  Ak porovnáme polročné čísla, tak objem reklamy v prvom polroku 2009 predstavuje 12,1 mil. € (365,6 mil. Sk) a v rovnakom období minulého roka to bola hodnota 11,5 mil. € (346,1 mil. Sk).


Tradične najväčší podiel v druhom kvartáli 2009 mala bannerová reklama s 52,5% (3,2 mil. €). Nasledovala riadková inzercia s 22,2% (1,35 mil. €) a katalógová inzercia so 14,4% (0,88 mil. €). „Po prvýkrát v monitorovaní štvrťročných inzertných príjmov dochádza k medziročnému poklesu čísiel“ komentuje výsledky druhého kvartálu predseda Správnej rady AIM Milan Csaplár.
„Aj keď pokles nie je značný a polročné čísla sú porovnateľné s uplynulým rokom, ide o prejav dopadu krízy aj na internetový reklamný trh a presun reklamných budgetov aj na zahraničné internetové stránky, ktoré asociácia nemonitoruje. Osobne som však presvedčený, že by nemalo dôjsť k medziročnému poklesu výdavkov do reklamy na internete.“ dodáva Milan Csaplár.

V oblasti rozdelenia súčtu príjmov z bannerovej reklamy a rich médií podľa jednotlivých odvetví si aj v druhom kvartáli obhájili prvenstvo telekomunikácie s 22,1% podielom, druhá priečka patrí financiám s 16,3% nasledovaná motorizmom s 16,1%. Štvrté a piaté miesto patria rýchloobrátkovým odvetviam. Potravinársky tovar tvorí 9,7% a drogistický tovar a parfuméria tvorí 8,1%.


Zdroj: Asociácia internetových médií



Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

AIMS

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 1.15 seknd