Výnosy skupiny Slovak Telekom medziročne poklesli v prvom polroku 2009 o 3,4% na 489,5 mil. €. Pokles výnosov predstavoval 6,1% v oblasti služieb pevnej siete a 2,4% v mobilných službách. Zisk pred započítaním úrokov, daní a odpisov (EBITDA) zaznamenal medziročný pokles o 3,5 % na 229,3 mil. €. Pokles v oblasti služieb pevnej siete bol na úrovni 6,9%, pri mobilných službách na úrovni 1,0%. Zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) dosiahol hodnotu 99,5 mil. €, s medziročným nárastom o 4,4%. Čistý zisk medziročne vzrástol o 3,5% na 81,4 mil. €. Voľný prevádzkový cash flow poklesol o 5,9% a dosiahol úroveň 136,2 mil. €. Miroslav Majoroš, predseda predstavenstva a prezident Slovak Telekom: „Vývoj výnosov, ktoré aj napriek rastu počtu zákazníkov klesajú, súvisí s trendom neustáleho tlaku na znižovanie cien v telekomunikačnom biznise, pričom v mobilnom segmente sú výnosy ovplyvnené aj zvýšenou reguláciou roamingu.Celkovo konsolidované výsledky našej skupiny za prvý polrok tohto roka potvrdzujú neustále rastúci záujem zákazníkov o širokopásmové služby na fixnom aj mobilnom prístupe, o služby digitálnej televízie, ako aj internetového a mobilného obsahu. Ich výsledky spolu s úspešným programom zvyšovania efektivity fungovania celej skupiny, prispeli k možnosti realizácie investičných zámerov, tak v oblasti rozširovania pokrytia územia optickou infraštruktúrou, ako aj v oblasti rozvoja telekomunikačných projektov a našich produktov, a to aj napriek hospodárskej kríze. Práve pod jej vplyvom pristupujú zákazníci vo všetkých segmentoch k optimalizácii svojich nákladov.“ Prehľad výsledkov v oblasti pevnej siete za prvý polrok 2009(medziročné porovnanie) Celkové výnosy z pevných liniek medziročne poklesli o 6,1% na 224,1 mil. €. Pokles výnosov z pevnej hlasovej služby čiastočne vyvážil rast výnosov širokopásmových služieb. Výnosy z poskytovania hlasových služieb medziročne poklesli o 10,9% na 97,5 mil. €, pričom k 30. júnu 2009 evidoval Slovak Telekom 1,114 milióna pevných liniek. Výnosy z poskytovania služieb IP/internetu narástli o 2,7% na 46,1 mil. €. Rast pozitívne ovplyvnil predovšetkým zvyšujúci sa počet zákazníkov širokopásmového internetu na báze DSL, ktorý medziročne narástol o 61 800 (+20,4%). K 30. júnu 2009 spoločnosť evidovala 364 100 širokopásmových prístupov. Výnosy z poskytovania dátovej komunikácie medziročne poklesli o 3,3% na 29,4 mil. €. Tento pokles bol plne kompenzovaný nárastom výnosov z poskytovaných nových IT služieb. Zisk pred započítaním úrokov, daní a odpisov (EBITDA) medziročne poklesol o 6,9% na 92,6 mil. €. Zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) medziročne narástol o 13,2% na 29,0 mil. €. Čistý zisk vzrástol na 126,5 mil. €. Tento výnimočný nárast bol dosiahnutý predovšetkým vyplatením dividend zo spoločnosti T-Mobile Slovensko. Tento efekt sa nepremietol do nárastu čistého zisku skupiny, nakoľko výplata dividend z dcérskej spoločnosti T-Mobile Slovensko je transakciou v rámci skupiny, ktorá je eliminovaná pri konsolidácii. Výnosy spoločnosti Zoznam a Zoznam Mobile poklesli o 32,8% na úroveň 2 399 tis. €. Miroslav Majoroš, predseda predstavenstva a prezident Slovak Telekom: “V oblasti pevnej siete sme sa aj v prvom polroku 2009 sústredili na služby širokopásmového internetu a digitálnej televízie, v ktorých sme vďaka inováciám zaznamenali takmer trojpercentný medziročný nárast výnosov. V medziročnom porovnaní narástol počet DSL prístupov o vyše 20% a dosiahol úroveň 364 000 a počet zákazníkov digitálnej televízie narástol o 60%. Takmer 48 000 zákazníkov Magio TV využíva od januára viacero zaujímavých funkcií, ako napríklad vzdialené nahrávanie, Magio portál, či nové HD kanály. K prvému júlu sme bezplatne zvýšili rýchlosti u všetkých programov Magio internetu na optickej sieti, pričom najvyšší program bol zrýchlený na 80 Mbit/s. Pokračovali sme v investíciách na podporu rozširovania pokrytia územia optickou infraštruktúrou, ktorá je aktuálne dostupná pre 240 000 domácností." Prehľad výsledkov v oblasti mobilnej komunikácie za prvý polrok 2009(medziročné porovnanie) Výnosy spoločnosti T-Mobile Slovensko, a.s. (ďalej len T-Mobile) dosiahli hodnotu 280,9 mil. €, pričom medziročne poklesli len o 2,4%. Dvoma hlavnými príčinami medziročného poklesu je zníženie cien hovorov a dátových služieb a vplyv pokračujúcej vlny regulácie roamingu v rámci krajín Európskej únie. Aj keď zákazníci využívali roamingové služby vo vyššej miere ako v porovnateľnom období roku 2008, rast prevádzky zaostal za očakávaniami. Zisk pred zdanením, úrokmi a odpismi (EBITDA) poklesol o 1% na úroveň 136,7 mil. €. V čase zostrujúceho sa konkurenčného boja o zákazníkov zostáva prioritou spoločnosti rast v segmente zmluvných zákazníkov. Počas prvých šiestich mesiacov roku 2009 vynaložil T-Mobile značný objem finančných prostriedkov na získanie nových, ako aj udržanie si existujúcich zmluvných zákazníkov. Vďaka týmto investíciám si zákazníci môžu kupovať s mesačným paušálom množstvo akciových telefónov už od 1 eura. V sledovanom období predal T-Mobile takmer 200 tisíc nových mobilných telefónov. Ako súčasť atraktívnej ponuky pre zmluvných zákazníkov v prvom polroku 2009 boli na trh uvedené viaceré očakávané bestsellery, napríklad Nokia N79, Sony Ericsson C510, Samsung S8300 UltraTOUCH, LG KP 500 Cookie či BlackBerry Curve 8900. Tieto snahy sa stretli so značným ohlasom a premietli sa do stabilizácie zákazníckej bázy. Celkový dobrovoľný úbytok zákazníkov bol v prvej polovici roka 2009 o tretinu nižší ako v porovnateľnom období roka 2008, pričom počet zákazníkov, ktorí dobrovoľne ukončili zmluvný vzťah s T-Mobile, je len pol percenta mesačne (merané pomerom k celkovej báze). Ku koncu júna 2009 využívalo služby T-Mobilu celkovo 2,323 milióna zákazníkov. Kľúčovým elementom stratégie T-Mobilu je rast podielu zmluvných zákazníkov na celkovej zákazníckej báze. Zmluvní zákazníci dnes predstavujú takmer 60% celkovej zákazníckej bázy T-Mobile, čo je výrazná zmena v štruktúre zákazníckej bázy a nárast o 6 percentuálnych bodov v porovnaní so stavom k 30. júnu 2008. V ponuke služieb zákazníkom volí T-Mobile segmentovaný prístup, atraktívne zloženie ponuky programov a zároveň aj širokú škálu ponúkaných benefitov. V súčasnom, ekonomicky náročnom období reagoval rozšírením ponuky jedinečných flexibilných balíčkov volaní či SMS správ poskytovaných na týždennej báze. Tie umožňujú zákazníkom T-Mobilu využívať služby podľa ich potrieb v zvolenom čase za paušálny poplatok, čím sa tiež zlepšuje kontrola zákazníkov nad výdavkami za telekomunikačné služby. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) sa medziročne znížil o 2% na úroveň 18,7 €. Hospodárske výsledky za prvý polrok 2009 potvrdzujú, že naďalej dochádza k postupnému poklesu cien hovorov, ako aj ďalších telekomunikačných služieb. Zákazníci využívajú širokú paletu rôznych služieb v čoraz väčšej miere, ale ich výdavky zostávajú nezmenené alebo sú nižšie. Priemerná mesačná hlasová prevádzka za prvých šesť mesiacov tohto roku dosiahla až 123 minút na jedného zákazníka, čo je medziročne až 12-percentný nárast. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (tzv. ARPU – average revenue per user) sa však v rovnakom období mierne znížil o približne 2% na úroveň 18,7 €. Textové správy, dátové služby a služby mobilného obsahu sa aj naďalej tešia rastúcemu záujmu zo strany zákazníkov a výnosy z dátovej prevádzky dosiahli za sledované obdobie podiel na ARPU 20 %. „V súčasnej neľahkej hospodárskej situácii sa T-Mobile naďalej zameriava na inováciu, rozširovanie a zabezpečenie vysokej hodnoty portfólia svojich služieb. Výsledkom našej stratégie je posilňovanie štruktúry zákazníckej bázy, pričom opakovane sme dosiahli dvojciferný rast počtu zmluvných zákazníkov. Zároveň sa nám darí zvyšovať aj ich lojalitu, čoho dôkazom je medziročne výrazne nižšia miera odlivu zmluvných zákazníkov. Teší nás, že naši zákazníci môžu vďaka neustálemu znižovaniu cien telekomunikačných služieb viac komunikovať. O tom svedčí aj rekordná prevádzka 123 minút na jedného zákazníka mesačne, rozsiahlejšie používanie dátových služieb a stabilizácia ARPU. Súčasťou nášho úsilia je tiež efektívne hospodárenie v oblasti nákladov, čoho dôkazom sú napriek poklesu výnosov stabilné marže a silný cash flow, ktorý nám umožňuje naďalej investovať prostriedky do nášho rozvoja a telekomunikačných projektov,“ uviedol generálny riaditeľ T-Mobile Slovensko Milan Vašina. Kompletná tlačová správa aj s prílohami o kľúčových finančných ukazovateľoch Príloha č. 1 Prvý polrok 2009 v číslach (neauditované údaje k 30. júnu 2009) Skupina Slovak TelekomVývoj kľúčových finančných ukazovateľov Medziročný Medziročný Oblasť pevných liniek Vývoj kľúčových finančných ukazovateľov Medziročný Medziročný Oblasť pevných liniek Vývoj nefinančných ukazovateľov Medziročný Medziročný 1) ARPA PSTN - MTL a ISDN Oblasť mobilnej komunikácieVývoj kľúčových ukazovateľov Medziročný Medziročný Poznámka: Údaj 2,323 milióna zákazníkov zohľadňuje klientov, ktorí vykázali aktivitu v priebehu posledných 12 mesiacov. Celkový počet aktívnych zákazníkov, ktorí využili služby T-Mobilu za posledné tri mesiace, dosiahol 2,160 milióna zákazníkov. Príloha č.2Prvý polrok 2009 v číslach - finančné výsledky uvádzané v Sk Skupina Slovak Telekom Vývoj kľúčových finančných ukazovateľov Medziročný Medziročný Oblasť pevných liniek Vývoj kľúčových finančných ukazovateľov Medziročný Medziročný Oblasť mobilnej komunikácieVývoj kľúčových ukazovateľov Medziročný Medziročný Poznámky Zdroj: Slovak Telekom, a.s.
Autor: admin
|
Svisiace odkazyNajtanej lnok na tmu Slovak Telekom: Slovak Telekom a T-Mobile Slovensko plánujú vytvoriť spoločnú firmu Hodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |