Cestovné poistenie najčastejšie uzatvárame osobne na pobočke poisťovne

Publikovan: 07.08, 2009    Tma: TNS SK

Bratislava (7.augusta 2009) -  Pred dovolenkou alebo akoukoľvek cestou do zahraničia by sme mali myslieť na cestovné poistenie, v rámci ktorého máme v prípade potreby poistené úrazy, liečebné náklady v zahraničí, batožinu, prípadne ďalšie riziká. Typov cestovného poistenia je čoraz viac a aj dostupnosť poistenia sa neustále zvyšuje. Z výsledkov online prieskumu, ktorý agentúra TNS SK realizovala v júni tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1 190 užívateľov internetu vyplýva, že polovica (49,4%) internetovej populácie cestovné poistenie pri ceste do zahraničia v minulosti ešte neuzatvorila.

Dve pätiny (40,2%) využívajú alebo už niekedy využili osobnú návštevu pobočky. Internetová populácia uzatvára cestovné poistenie aj vyplnením formuláru na internetovej stránke poisťovne (14,2%) alebo cez telefón (12,4%).  Najvyužívanejším typom cestovného poistenia je krátkodobé cestovné poistenie, ktoré využívajú dve pätiny (42,1%) zo všetkých opýtaných. Desatina internetovej populácie využíva alebo už niekedy v minulosti využila poistenie do hôr (9,5%) či celoročné cestovné poistenie (8,7%).

Z hľadiska rozsahu je najvyužívanejším cestovným poistením úrazové poistenie (40,5%). Tretina opýtaných má osobnú skúsenosť aj s poistením liečebných nákladov (33,3%) a s poistením batožiny či ostatných vecí (33,5%) a štvrtina (23,6%) s poistením zodpovednosti za škodu. Desatina (10,5%) internetovej populácie už využila aj poistenie storna zájazdu.

Najčastejším kritériom pri výbere poisťovne sú predchádzajúce skúsenosti s poisťovňou, na základe ktorých sa rozhoduje nadpolovičná väčšina užívateľov internetu (52%). Pre dve pätiny respondentov (41%) je tiež rozhodujúca cena za poistné produkty a viac ako tretina respondentov si potrpí na výhodných poistných podmienkach (37%) či na tom, do akej miery je poisťovňa známa (36%).

O štúdii Internet a cestovanie: Voľnopredajná štúdia „Internet a cestovanie 2009“ je zameraná na využívanie produktov a služieb cestovného ruchu prostredníctvom internetu, ako aj využívanie internetu ako zdroja informácií zo sveta cestovania. Výskum bol realizovaný cez internet. Zber údajov sa uskutočnil v období od 19.6. do 22.6.2009 prostredníctvom špeciálneho panelu respondentov tzv. iPanelu spoločnosti TNS SK. Do aktuálneho výskumu bolo náhodne vybraných a zaradených celkovo 1 190 užívateľov internetu.

V rámci prieskumu sa tiež zisťovalo:

*aké informácie ohľadom cestovania sú vyhľadávané cez internet

*znalosť špecializovaných cestovných portálov a cestovných agentúr

*nakoľko je využívaná rezervácia produktov cestovného ruchu cez internet

*aká je spokojnosť s jednotlivými spôsobmi platby pri nákupe alebo rezervácii cez internet

*o aké produkty a služby cestovného ruchu je záujem

*spokojnosť so službami cestovného ruchu

*plánovanie dovolenky a destinácie v lete 2009

*záujem o kúpele na Slovensku

*využívanie aquaparkov na Slovensku

*znalosť poisťovní, ktoré poskytujú cestovné poistenie

*kritériá pri výbere cestovného poistenia

*typy a rozsah cestovného poistenia


Zdroj: Vladimíra Jakubéczyová, PR Manager, TNS SK



Chcete uverejni tto sprvu na Vaej strnke ? Pouite nasledovn kd.

Autor: admin
 

Hodnotenie lnku

Priemern hodnotenie: 0
Hlasov: 0

Zvote poet hviezdiiek:

Vynikajci
Vemi dobr
Dobr
Priemern
Zl

Monosti

Svisiaca tma

TNS SK

Vytvoil Webdesign Dra-go.cz

as potrebn k spracovaniu strnky 0.07 seknd